Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilken hund er viktigst?  (Lest 914 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Cathrine
Gjest
« på: November 08, 2007, 00:00:48 »

Hvilken hund anser du å være den viktigste i dagens samfunn?

Reddningshund?
Vekterhund?
Politihund?
Familiehunden?

Hvem synes du og hvorfor?

.
Loggført
Circameg
Administrator
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #1 på: November 08, 2007, 02:25:21 »

Syntes det blir et vanskelig spm da alle kategoriene gjør en kjempe jobb på hver sin kant!
Loggført

Skjønnheten kommer innenfra Smiley
http://www.gardsjente.com
Huffsa
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: November 08, 2007, 09:48:34 »

Det er vanskelig å si hvem som er viktigst. Det er langt fler som bare har en familiehund, enn de som driver aktivt. Nå er jo alle de nevnte også familiehunder. De øvrige er jo for spesielt interesserte, og er viktige i sin funskjon. Avslutningsvis vi jeg ihvertfall si at de jeg beundrer mest er redningshundene. Ikke bare for den jobben de utfører, men også for verdiene til menneskene som driver de frem. Dere får deres lønn i himmelen, selvom jeg syns dere skulle hatt langt mer Smiley
Loggført

Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid..
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: November 08, 2007, 10:52:11 »

En type hund hvis funksjon ikke er nevnt, og det er førerhundene og servicehundene som gjør hverdagen levelig for blinde og funksjonshemmede. De mener jeg har den viktigste og mest verdifulle jobben sett ut i fra at de jobber fra morgen til kveld på daglig basis for sin fører.

Redningshundene er en klar toer Smiley
Loggført
Kristin
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: November 08, 2007, 13:57:17 »

Av de kategoriene du har skrevet der vil jeg si at politihunden er viktigst. Politihundene er det mange av og de har forskjellige utdannelser som, rednigshund, narkohund, patruljehund og mye mer  Smiley
Loggført

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Heidi og Cirka
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: November 08, 2007, 14:29:08 »

Vil ikke si at den er viktigere enn den, men si noe om hvor viktig også familiehunden er.. Uten familiehunden hadde det nok vært mange som ikke hadde hatt det meningsfylte livet de har i dag. Tenk bare hvilken støtte en hund har for en som ikke har venner. For en omsorg en hund gir, uten å be om noe i retur. For noen med angst kan hunden være med på å støtte de til å ta turen ut av huset. En som eier hund er ikke alene. Den har noen som er glad i seg. Noe av det viktigste folk kan oppleve. Å føle seg elsket..

Hvor mange har ikke grått sine tårer i pelsen på sin 4 beinte venn i vanskelig stunder.. Da har det ingenting å si om den er redningshund, polithund, tjenstehund, service hund.. Det er min hund.
Loggført

when you try it, you don't want anything else....
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #6 på: November 08, 2007, 16:13:38 »

Sitat fra: "wenche"
En type hund hvis funksjon ikke er nevnt, og det er førerhundene og servicehundene som gjør hverdagen levelig for blinde og funksjonshemmede. De mener jeg har den viktigste og mest verdifulle jobben sett ut i fra at de jobber fra morgen til kveld på daglig basis for sin fører.

Redningshundene er en klar toer Smiley

Er vel enig her Cheesy
Loggført

Kristin
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: November 09, 2007, 00:56:03 »

Sitat
Vil ikke si at den er viktigere enn den, men si noe om hvor viktig også familiehunden er.. Uten familiehunden hadde det nok vært mange som ikke hadde hatt det meningsfylte livet de har i dag. Tenk bare hvilken støtte en hund har for en som ikke har venner. For en omsorg en hund gir, uten å be om noe i retur. For noen med angst kan hunden være med på å støtte de til å ta turen ut av huset. En som eier hund er ikke alene. Den har noen som er glad i seg. Noe av det viktigste folk kan oppleve. Å føle seg elsket..

Hvor mange har ikke grått sine tårer i pelsen på sin 4 beinte venn i vanskelig stunder.. Da har det ingenting å si om den er redningshund, polithund, tjenstehund, service hund.. Det er min hund.

Såsant så sant  Smiley
Loggført

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Lita
Gjest
« Svar #8 på: November 09, 2007, 13:56:58 »

Politihunden blir for meg den viktigste. Den utfører mange viktige oppgaver som er nyttig for oss alle. Både som redningshund, søks jobber for å avsløre kriminalitet og preventivt for kriminalitet når de patruljerer i gatene. En god nr 2 er redningshunden, som gjør alt dette gratis og hundefører har lagt ned hundrevis av timer med frivillig arbeid.  Cheesy
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: