Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvor ofte trener dere LP?  (Lest 1202 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Jolle
Unghund
Utlogget Utlogget

« på: November 22, 2007, 17:12:25 »

Er som flere av dere vet rimelig fersk når det gjelder å trene målrettet i forhold til LP.  :lol:  Hvor ofte pr. uke trener dere? Dette er sikkert  individuellt fra hund til hund, i forhold til arbeidslyst mm, men det hadde like vel vært morsomt å høre deres erfaringer vedr. dette.  Cheesy
Loggført
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #1 på: November 22, 2007, 18:42:42 »

Din hund kan du om du ønsker trene sikkert vær dag, når jeg var som ivrigst før K-testen trente jeg vær eneste dag et eller anna, bortsett fra i helgene da tok vi turer. Men jeg varigerte mellom lp/spor/shytz i løpet a uka. Faren med å trene slik er at man kan bli utbrent som fører om man er fersk og man stagger litt imot. Jeg ville helt klart om jeg var deg prøve å få ihvertfall trent anna vær dag, å så koble a de andre dagene med noe annet en lydighet. Er ikke det artigste hundene vet å trene lydighet akkurat..å ikke kvervuler på det folkens, for en brukshund som sch tror jeg har det mye artigere i sporet i skogen eller rundering. Å for ikke snakke om hvor artig hundet med jakt og kamplyst synes shytz er. Jølle hvorfor bare lydighet :?:  hunden trenger å få jobbet litt hardere en som så Cheesy  Cheesy
Jeg sier om du vil satse i LP, tren vær dag Cheesy  Å ikke gi deg om det butter imot av å til, er bare å hoppe 2.steg tilbake å bynne der igjen. Gå ikke for fort fram i momentene. Legg gobitene hjemme å belønn med ball så for du mer lek i treningen å det blir mye artigere for hunden.Ha en plan over treninga før du kommer i hallen.hehe
Vising av tenner, få trenigskompisene dine til å sjekke ofte på trening.
Fellesdekk, samle gjengen..Fellesdekk NUUUUUUUU..hehe
Lineføring-tusle fot med hunden i bånd:)
Fri v/fot samme tuslinga :lol:  :lol:
Dekk fra holdt..tusle stoppe å dekke, tusle videre så tilbake hente hunden tusle videre Cheesy
Innkalling fra sitt..tusle holdt sitt bli tusle videre kall inn PÅÅÅÅ PLAAAASSS :lol:  :lol:
Stå under marsj,,som du sa STÅÅÅÅ ,,,tusle stå bli tusle tusle tilbake hente hund tusle videre.. :lol:  Tongue
Fritt hopp over hinder..tusle mot hinder..hopp..tusle videre sammen med hund fri v fot Cheesy  Cheesy
Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke har meldt meg opp i denne KL kan jo alt på rams ihvertfall..haha
Å lykke til, , ,
Loggført

Jolle
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: November 22, 2007, 18:50:27 »

Takker for svar IPO.  Cheesy  Prøver som du er inne på å variere treningen så mye som mulig, slik at ikke jeg eller hunden skal gå lei. Kommer nok også til å prøve andre grener etterhvert.  Cheesy
Loggført
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: November 22, 2007, 18:55:07 »

Sitat fra: "Jølle"
Takker for svar IPO.  Cheesy  Prøver som du er inne på å variere treningen så mye som mulig, slik at ikke jeg eller hunden skal gå lei. Kommer nok også til å prøve andre grener etterhvert.  Cheesy

Blir RIK-grunnkurs i februar her Cheesy  Cheesy
Tar du det så har du ihverfall enda et morsomt valg sammen med en morsom gjen i vår klubb..tror faktisk ikke du må være medlem i brukshundklubben for å tren sammen med oss der om du er medlem i schkl,,er et eller anna samarbeid der...synes det sto noe om det i reglene da de startet dette for 8-9mnd..men er litt usikker der..
Men du for å delta på noen treninger først for å se om det kunne være noe for dere, trenger ikke gr.kurs for noen tester..
Loggført

Jolle
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: November 22, 2007, 19:06:54 »

Tenker jeg hiver meg med på det grunnkurset i februar.  Cheesy Mener også å ha hørt, ad omveier, at det er et samarbeid mellom schæferhundklubben og brukshundklubben vedr. RIK treniningen, selv om jeg finner det litt merkelig at ingen av oss som er kontaktpersoner for schæferhundklubben i Bodø har hørt direkte om dette.  :lol: Ja ja, uansett så blir det over nyttår valgt et offesiellt styre for avd. Salten, og så er vi offesiellt i gang igjen som egen avdeling.  Cheesy
Loggført
Cathrine
Gjest
« Svar #5 på: November 22, 2007, 19:23:24 »

Sitat fra: "IPO III"
Er ikke det artigste hundene vet å trene lydighet akkurat..å ikke kvervuler på det folkens

Jo jeg kverrulerer på det  Cheesy  Hundene mine digger å trene lydighet, de kan ikke komme seg fort nok inn på banen for å få trene. De kommer jo ikke kjappere til belønning i noen andre grener...  Men jeg er sikkert mye kulere enn deg, så mine hunder synes lydighet er gøy!!! Wink

Men til Jølles spørsmål. Jeg trener veldig variert. I perioder trener jeg mye, da ofte for å komme et stykke på vei med en øvelse eller løse et problem. Trener da gjerne 4 -5 dager på rad. Så gjør jeg noe annet noen dager eller en uke...feks spor. Jeg terper i innlæring aldri så det blir kjedelig, utfordringa ligger på deg som hundefører. Gjør en det spennende og interesant for hunden er det ingen begrensninger for hvor ofte en kan trene. Det går rett og slett på å fokusere på kvallitet fremfor kvantitet.
Loggført
Jolle
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: November 22, 2007, 19:28:34 »

Takker for svar Cathrine.   Cheesy Har heller ikke inntrykk av at Apollo har så mange begrensinger i forhold til trening, bare jeg gjør det morsomt nok. Når det gjelder Bond, så trener vi bare litt sporadisk med enkle øvelser for tiden. Han er så hormonell, at alt annet bare blir en kamp. Han kommer sterkere tilbake.  Cheesy
Loggført
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: November 22, 2007, 21:02:21 »

Sitat fra: Cathrine
Jo jeg kverrulerer på det  Cheesy  Hundene mine digger å trene lydighet, de kan ikke komme seg fort nok inn på banen for å få trene. De kommer jo ikke kjappere til belønning i noen andre grener...  Men jeg er sikkert mye kulere enn deg, så mine hunder synes lydighet er gøy!!! Wink

Er for du trener alt på samme bane, de er så dumma at de tror det er armen som kommer vær dag,,haha..
Neida jeg tuller nu bare, jaha så dine hunda e akkurat like ivrig på ipo treninga som Lp treninga..hmm..må være den ballutløseren du bruker Cheesy  Cheesy
Har du link til hvor jeg kan få tak i en slik Cool  Cool  Bare må ha,,hehe
Sier ikke Lp er kjedelig,MEN bare LP er KJEDELIG å spesielt for OSS hannkjønn, det er ihvertfall ikke til å komme fra...MEN gud hvor herlig det er å lære inn noe å se det fungere Cheesy  Å det uannsett hva du måtte ønske å drive med din hund Cool  Wink

Grunn for redigering: Rettet opp i sitering. Admin Huffsa
« Siste redigering: November 24, 2007, 10:00:30 av Huffsa » Loggført

Laila
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #8 på: November 22, 2007, 22:44:35 »

Jeg trener i perioder hver dag, men stort sett er det 3-4 ganger pr uke.
Jeg er så heldig at mine hunder aldri går lei lydighet, de er klare uansett tid/sted, så mitt problem er å få de inn i bilen etter endt økt  :lol:
Loggført

Supreme Guardians Eleanor
BH Wickewire's Anguloa Clowesii
BH Mai Tuk Ninja
N S UCH BH N BCH IP( RSP3 RRP3 Lp Elite NBF spor A NBF rundering A)
Supreme Guardians Anastasia
BH RRP3 RSP1 Supreme Guardians Cleo
BH RSP1 Supreme Guardians Diablo
Circameg
Administrator
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: November 22, 2007, 23:08:34 »

Samme her.. mine hunder var alltid like klare (i sin ungdom) men de sier ikke neitakk nå heller.. Hvis jeg byr til dans svarer de raskt ja Smiley
Loggført

Skjønnheten kommer innenfra Smiley
http://www.gardsjente.com
Helle
Valp
**
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: November 24, 2007, 11:56:45 »

Jeg har også en hund som aldri blir lei av å trene LP.. Om morningen før hun får gå ut å tisse, går hun fvf rundt med meg i hustet frivillig, jeg tror hun har fått ett eller annet oppi hodet sitt sånn at hun tror hun må gjøre det for å få gå ut  Cheesy hehe

Men ellers prøver jeg å trene litt hver dag, er vel i gjennomsnitt sånn 3 dager i uken på banen.. Trener inne hver dag.. Ellers er det ikke vits for oss å trene ute når det regner, hunden min hater regn.. (ja, sikkert mange som protesterer nå).. Men når det regner går vi heller vanlig tur, og prøver å leke litt i skogen.. Når det regner må jeg dra henne med meg, og hun går sånn 1 meter bak meg hele turen.. Er redd jeg kommer til å ødelegge hele moroa med LP om jeg begynner å trene i regnet..

Jeg er forresten helt i startfasen, har ikke startet klasse1 enda en gang  Cool
Loggført

Helle Cheesy
Djerve
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: November 24, 2007, 13:58:46 »

Trener LP 1 gang i uken, men det har vært mest for lærdom. Trener litt utendørs innimellom når vi er på tur også.
Kan blir fort lei egentlig, og da blir hunden det også. Er rett og slett ikke alltid man er i humør eller engasjert nok. Syns det kan bli litt mye repetisjoner til tider, men når man får det til og hunden er med, så er det egentlig ganske så gøy!  Smiley
Det er viktig å ha et mål. Da blir ting bedre å jobbe med.Ikke sett for høye mål heller. Men jeg begynte veldig sent med LP, og det er mye jeg kunne fått mye bedre utbytte av hvis jeg har trent bevisst på det fra valpestadie. Nå er mye uvaner trent inn..
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: