|
Laila
|
 |
« på: November 29, 2007, 13:02:51 » |
|
Jeg har forstått det som at flere her forer med Vom og hundemat, og jeg lurer da på hvor gammel var hunden da dere begynte med det? Om hunden var valp da dere startet , fikk den noe tilskudd av noen art?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Supreme Guardians Eleanor BH Wickewire's Anguloa Clowesii BH Mai Tuk Ninja N S UCH BH N BCH IP( RSP3 RRP3 Lp Elite NBF spor A NBF rundering A) Supreme Guardians Anastasia BH RRP3 RSP1 Supreme Guardians Cleo BH RSP1 Supreme Guardians Diablo
|
|
|
|
Heidi
|
 |
« Svar #1 på: November 29, 2007, 13:44:36 » |
|
Hei! Jeg forer med V&H men startet for bare noen måneder siden. Grunnen var uvitenhet. V&H har nemlig valpefor og jeg tror du kan begynne ganske tidlig med det, men du bør kanskje venne hunden til det. Blande inn litt etter litt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Den som aldri gjør feil - har intet gjort!!
|
|
|
|
Laila
|
 |
« Svar #2 på: November 29, 2007, 14:00:59 » |
|
Ja det var dette med valpefor jeg lurte på, men det står jo ingen ting om det på deres hjemmesider. Jeg forer de voksne her med nr.25 .Valpen får tørrfor nå med litt V+H oppi , men jeg kunne tenke meg å begynne med kun rått til henne også.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Supreme Guardians Eleanor BH Wickewire's Anguloa Clowesii BH Mai Tuk Ninja N S UCH BH N BCH IP( RSP3 RRP3 Lp Elite NBF spor A NBF rundering A) Supreme Guardians Anastasia BH RRP3 RSP1 Supreme Guardians Cleo BH RSP1 Supreme Guardians Diablo
|
|
|
|
Heidi
|
 |
« Svar #3 på: November 29, 2007, 14:51:05 » |
|
Leieboeren min fikk info i går om V&H og hun leste for meg i bilen hjem fra trening. Der sto det innholdet i valpeforet. Rart at det ikke sto noe om det på hjemmesidene dems. Skal be henne gi deg info om dette her på forumet i kveld jeg.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Heidi
|
 |
« Svar #4 på: November 29, 2007, 15:12:09 » |
|
Hei igjen  Plutselig datt infoen ned i fanget mitt her og der kan jeg lese at valpefor er ett nytt produkt, og det inneholder i prosent: tørrstoff 34,4, aske 4,9, protein 14,0, fett 16,0, karbohydrater 1,0, OE kcal/kg 1900, OE % fra protein 29, OE % fra fett 71, kalsium 1, fosfat 0,5. Håper dette kan gi deg noen svar:-)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Laila
|
 |
« Svar #5 på: November 29, 2007, 15:31:36 » |
|
Oi, så bra da , takk skal du ha Vi skal hente mat hos produsenten i morgen så da skal jeg forhøre meg nærmere om det.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Cathrine
Gjest
|
 |
« Svar #6 på: November 29, 2007, 15:56:55 » |
|
På det forrige kull begynte jeg å fore med v&h da valpene var 3,5 uke og foret kun på det frem til de var 5,5 uke. Da begynte jeg å blande inn tørrfor sukksesivt frem til de ble levert slik at de tålte både tørrfor og v&h ved levering. Jeg var utrolig fornøyd med denne måten å fore valpene på, mye mindre avføring, bedre pels og de vokste veldig jevnt. Hun vi har holdt igjen selv har blitt foret ca 50/50 med valpefor og v&h. Hun har vært frisk hele tida, hun er også forhånds røntget fri for HD og AA. Valpeforet til v&h er forholdsvis nytt, men det er i markedet. Jeg har kjøpt det og begynt å for på det nå og kommer til å fore opp neste valpekull på samme måte...Jeg er ikke i tvil! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Laila
|
 |
« Svar #7 på: November 29, 2007, 16:49:58 » |
|
På det forrige kull begynte jeg å fore med v&h da valpene var 3,5 uke og foret kun på det frem til de var 5,5 uke. Da begynte jeg å blande inn tørrfor sukksesivt frem til de ble levert slik at de tålte både tørrfor og v&h ved levering. Jeg var utrolig fornøyd med denne måten å fore valpene på, mye mindre avføring, bedre pels og de vokste veldig jevnt. Hun vi har holdt igjen selv har blitt foret ca 50/50 med valpefor og v&h. Hun har vært frisk hele tida, hun er også forhånds røntget fri for HD og AA. Valpeforet til v&h er forholdsvis nytt, men det er i markedet. Jeg har kjøpt det og begynt å for på det nå og kommer til å fore opp neste valpekull på samme måte...Jeg er ikke i tvil!  Jeg begynner også å gi valpene rå mat , men jeg gir usaltet kjøttdeig de første gangene for deretter å gi V&H blandet med valpefor. Det jeg ikke vil er å gi puddelvalpen her kun V&H beregnet til voksne, men om det er så at det er kommet valpefor så er jo det kanonbra  Vi bruker ikke tørrfor lenger til de voksne, kun nr 25 og 1ss med kruskakli 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Circameg
|
 |
« Svar #8 på: November 29, 2007, 16:59:01 » |
|
Hvofor vil du ikke gi puddel valpen V&H. Jeg er overbevist om at råforing er det absolutt beste for både liten og stor. Hvorfor har du i kruskakli, er det fiber?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ronny
|
 |
« Svar #9 på: November 29, 2007, 17:12:47 » |
|
Hvofor vil du ikke gi puddel valpen V&H. Jeg er overbevist om at råforing er det absolutt beste for både liten og stor. Hvorfor har du i kruskakli, er det fiber?
Vi bruker nr33  Er fiber ja,...så de ikke skal få forstoppelse, skjønner dober har mer mage som et meneske ikke en Ulv som sch..hehe de er mer følsom i sekken...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Laila
|
 |
« Svar #10 på: November 29, 2007, 19:53:22 » |
|
Joda, jeg VIL gi det til puddelvalpen, men jeg tenker i mitt blonde (les grå) hode at hun trenger et valpefor  Nå skriver jo flere her at V&H har kommet med et valpefor Som IPO skriver så er det fiber. Bruker det for å "mykne" avføringen en smule da den var hard som stein  Skal jeg først råfore så synes ikke jeg det er noen god ide å blande med tørrfor, men pga denne steinharde mage måtte jeg slippe litt på kravet om kun rått 
|
|
|
|
« Siste redigering: November 29, 2007, 20:15:09 av Laila »
|
Loggført
|
|
|
|
Guri
Valp

Utlogget
Kjønn: 
Mine 2 hunder Guri og Dmitrij
|
 |
« Svar #11 på: Desember 01, 2007, 00:40:28 » |
|
Har fort min voksne hund på vom og hundemat siden de startet og til jeg flyttet fra østlandet. Jeg hadde 2 kull med valper i den perioden. Startet med å fore valpene på v h og gikk så over til valpefor tørrfor når de var 5 uker. Dette for at de nye eierne ikke skulle få problemer med å få i valpene mat. Hvis de bare hadde gått på V H så hadde de nok ikke villet spise tørrfor. De valpene som jeg behold selv hargått på V H hele tiden og blandet litt sånn innimellom slik at de kan spise begge deler-. Dette forde hvis jeg er bortreist en uke en sommerdag så vil ikke V H holde seg i sommervarmen uten kjøleskap og da er det praktisk at de kan spise begge deler. Har ikke hatt noe problem med hverken vekst eller andre problemer på devalpene jeg har behold,men uansett er det jo positivt at de nå lager eget valpefor
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
sjacan
|
 |
« Svar #12 på: Desember 01, 2007, 00:56:59 » |
|
Produktbeskrivelse Valpe foret består av Kylling, storfevom, laks, egg og okselever! Det er selvfølgelig vitaminisert. I dette foret finner man litt mer protein og litt mindre fett! Som fullfor anbefaler Vom og Hundemat, Vlapeforet, hundemat med laks (Nr.25) og Sprint. Foringsmengde: Foringsmengde vil variere enormt med rase, alder og aktivitetsnivå. ved full foring er veiledende mengde ca 2% av hundens kroppsvekt. Valper trenger betydelig mer! Prøv deg gjerne fram til hva som passer for din hund! http://www.diggidog.no/productdetails.php?product=2432&kategori=124
|
|
|
|
|
Loggført
|
Cesilie F Gothi
|
|
|
|