Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ledige plasser på MH?  (Lest 1240 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Garm
Unghund
Utlogget Utlogget

« på: September 12, 2007, 15:36:48 »

Da ble det nytt forum, ja.  :wink:
Får fortsette maset mitt her da.  :lol:
MH-en vi skulle prøve å komme med på var selvsagt full. Ingen av de andre MH-ene som arrangeres i år (som står på terminlista) ligger nærme nok, og lista for 2008 ligger ikke ute av en eller annen grunn. Nå som vi er midt i september synes jeg det er på tide...

Jeg har hørt mange si at de kom med på en oppdretter-MH med ledige plasser, og nå lurer jeg på hvordan i all verden jeg skal finne ut av disses eksistens? Det er jo ikke noen bråhast enda, men det er helt tydelig at man må være ute i veldig god tid. Vi bor på Sørlandet og ser ikke helt poenget med å reise hele veien til Trøndelag for MH hvis det er mulig å få til noe nærmere.
Hvis noen har noen gode råd/tips eller vet om MH med ledig plass, så skrik ut!   Smiley
Loggført
Cathrine
Gjest
« Svar #1 på: September 12, 2007, 15:47:18 »

Hei  Smiley

Når de snakker om "oppdretteres MH" så er det helt sikkert referert til i Sverige...

I norge så søkes tester for 2008 i september, så det er nok ikke klart ennå...kommer sikkert ikke før i november/desember ( tidligst )  terminlista for mentaltester

Terminlista for tester i Svergie finner du her - http://www.sbk.nu/templates/CompetitionContainer____770.aspx
Loggført
Garm
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: September 12, 2007, 15:52:47 »

Du trår til og svarer igjen.  Cheesy

Er det ikke sånn at hunden må være registrert i landet MHen utføres i?
`
Får kikke litt på de svenske, om det er sånn at register ikke har noe å si der. Eventuelt vente med å omregistrere til MH er gjort. Synes godt de kunne utdannet litt fler innen MH altså, og avholdt fler. Det er jo helt tydelig "marked" for det.
Loggført
Cathrine
Gjest
« Svar #3 på: September 12, 2007, 16:02:22 »

Hvis hunden din er Svensk født og du omregistrerer til Norge så kan du fortsatt ta tester i Sverige den beholder det svenske reg.nr også i NKK.  Det du ikke får gjort er å få registrert testen hos NKK.

Jeg er litt usikker på om de har sånne regler i sverige at hunder med utenlandsk reg nr ikke får gå på test... Noen som vet?
Loggført
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #4 på: September 12, 2007, 16:39:59 »

Tror ikke det har noe om hvor hunden er registrert så lenge den har id og stamtavle. Jeg MH-testet en tispe i sverige som var omregget fra Danmark. Eneste forskjellen er som Cathrine sier, at en har ikke noe database for dette i Norge som i Sverige.
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: