Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SMARTHOME Bark Smart Deluxe - Antibjeff  (Lest 1436 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Huffsa
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« på: Desember 05, 2007, 06:19:37 »

SMARTHOME Bark Smart Deluxe

Den har fler fordeler jeg ikke har sett på andre antibjeff-varianter:
Den er mobil og kan brukes feks i hundegård, bil etc
Man slipper sitron og sånt søl
Den er vanntett
Det er en teller på den så man kan se hvor mange ganger den er utløst
Den kan reguleres etter hvor høyt bjeffet må være for at den skal utløses

..HVIS det virker da!? Noen som har erfaring med dette?
Loggført

Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid..
Heidi og Cirka
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: Desember 05, 2007, 09:15:40 »

Hvordan fungerer den da??
Loggført

when you try it, you don't want anything else....
KaBå
Gjest
« Svar #2 på: Desember 05, 2007, 09:59:46 »

Antibjeff halsbånd? Uansett er vel hensikten å gi ett type ubehag i det hunden bjeffer. Problemet med bruk av straff/ubehag er jo at du ikke egentlig vet hva du straffer. Spesielt om du ikke er til stedet en gang. Forbinder hunden ubehaget med folkene han bjeffet på? Eller katten?
Men om det funker? Sikkert på noen, men jeg brukte sitron halsbåndet på en av mine hunder for mange år siden, det hadde ingen spesiell effekt.
Loggført
Huffsa
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: Desember 05, 2007, 11:35:05 »

Antibjeff halsbånd?
Nei, ikke halsbånd..
Sitat
Uansett er vel hensikten å gi ett type ubehag i det hunden bjeffer
Helt riktig! 
Sitat
Men om det funker? Sikkert på noen, men jeg brukte sitron halsbåndet på en av mine hunder for mange år siden, det hadde ingen spesiell effekt.
Takk, det var egentlig det siste her jeg var ute etter.... Roll Eyes

Hvordan fungerer den da??
Klikk link..
Loggført

mailin
Unghund
Utlogget Utlogget

Friluftsidiot

« Svar #4 på: Desember 05, 2007, 13:17:15 »

Jeg reagerer litt på dette:

Sitat
Bark Smart Deluxe kontrollerer hundens bjeffing på en human måte slik at hunden faktisk lærer seg til ikke å bjeffe. Bark Smart benytter en ultrasonisk lyd som utløses automatisk av hundens egen bjeffing, øyeblikkelig og hver gang. Den vil til og med virke på naboens hund!
(sakset fra siden til Bark Smart Deluxe)

Jeg vil ikke bruke den om den i tillegg straffer naboens hund! Tenk hvor mange ganger min hund blir straffet uten at den vet hvorfor (fordi naboens hund ble straffet) samt at den selv blir straffet for bjeff. Det blir så uregelmessig at det kan/blir vanskelig for hunden å se noe system i det hele. Dessuten lurer jeg på hvor kjapp den er til å sende ut ulyden? Alle som straffer/korrigerer hundene sine vet jo at korrigeringen burde komme i det samme øyeblikket som det skjer, og ikke senere...

Neh, takke meg til ande metoder Smiley
Loggført

Mailin
- trent av en aussie, eid av en husky.
KaBå
Gjest
« Svar #5 på: Desember 05, 2007, 14:14:45 »

Ok, så er det ikke ett antibejeffe halsbånd, beklager min misforståelse.
Nå vet jeg hva det er, og nei ville aldri anbefalt det.
Det finnes andre måter å få bukt med problemet ditt, men det er sikkert mere krevende og du må lete på rett sted.
Loggført
Huffsa
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: Desember 05, 2007, 15:50:06 »

Nå vet jeg hva det er, og nei ville aldri anbefalt det
Hvorfor ikke? Jeg er bare nysgjerrig altså.. har bare aldri vært borti slike ting før så alle innspill er interessante.
Sitat
Det finnes andre måter å få bukt med problemet ditt, men det er sikkert mere krevende og du må lete på rett sted.
Hvilke metoder da? Og hvor skal jeg lete?

Jeg vil ikke bruke den om den i tillegg straffer naboens hund!
Jeg bor i leilighet og er den eneste med hunder i oppgangen, så dette bør i tilfellet ikke bli noe problem Smiley
Sitat
Dessuten lurer jeg på hvor kjapp den er til å sende ut ulyden? Alle som straffer/korrigerer hundene sine vet jo at korrigeringen burde komme i det samme øyeblikket som det skjer, og ikke senere...
Helt enig med deg her og jeg lurer på det samme. Skal jeg tro demonstrasjonsvideoen så kommer lyden rimelig kjapt.

Jeg syns det er strålende at dere vet om andre metoder, og jeg hadde satt stor pris på om dere kunne dele de med meg Smiley Jeg har bare gått tom for idéer for å få bukt med dette, og er på jakt etter et hjelpemiddel evt andre uprøvde metoder. Situasjonen er at min ene hund kan finne på å bjeffe litt i ny og ne når jeg er borte.
Loggført

KaBå
Gjest
« Svar #7 på: Desember 05, 2007, 18:32:31 »

Jeg er imot straff fanatiker Wink Neida, jo, jeg er imot all form for straff i hundetrening pga. at det finnes andre alternativer. Men som sagt er det ofte litt mere tidkrevende.
Jeg vet jo ikke hele problemet ditt, gjelder det bjeffing sånn generelt eller er det i spesielle situsjoner det er bjeffing?
Loggført
Huffsa
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: Desember 05, 2007, 21:36:34 »

Jeg er imot straff fanatiker Wink Neida, jo, jeg er imot all form for straff i hundetrening pga. at det finnes andre alternativer. Men som sagt er det ofte litt mere tidkrevende.
Ok.. så det jeg trenger er en automatisk klikker som aktiviseres når hun er stille, kanskje med automatisk dispenser som dropper en godbit??  Grin Noen som har patent på det? Jeg bare tuller selvsagt, men jeg er fortsatt interessert i å høre om disse metodene. Jeg syns forøvrig dette (om det i det hele tatt virker) er en ganske mild form for straff. Jeg kunne satt strøm på henne liksom hvis jeg var ute etter å leke sadist..
Sitat
Jeg vet jo ikke hele problemet ditt, gjelder det bjeffing sånn generelt eller er det i spesielle situsjoner det er bjeffing?
Som sagt er problemet at hun kan bjeffe litt når hun er alene. Jeg kan forestille meg at det kommer når hun hører folk i gangen eller om det er noe gneldring utenfor. Da kan hun si ifra mens jeg er hjemme, men da får hun selvsagt beskjed om å gi seg. Det har jeg jo ikke mulighet til når jeg ikke er hjemme...

Loggført

KaBå
Gjest
« Svar #9 på: Desember 05, 2007, 22:39:33 »

Automatisk klikker ja, det hadde vert noe Tongue Nei, jeg er ikke ivrig på klikkeren, jeg har brukt den når det er ting jeg ikke får lært hundene på andre måter.

Du har jo rett i at det ikke er noe grusom metode du vurderer akkurat. Jeg er nå skeptisk til den forde om.

Det er ivertfall kompetente folk på skikkelige hunde skoler, sikkert i området hvor du bor, som kan hjelpe deg med å finne alternative løsninger.

Loggført
mailin
Unghund
Utlogget Utlogget

Friluftsidiot

« Svar #10 på: Desember 05, 2007, 23:01:55 »

Vel det er ikke lett å si noe når en ikke kan se det. Og jeg er ingen ekspert heller Wink Og jeg klikkertrener, fysj og fy.. men jeg bruker da straff jeg også, men kanskje ikke på samme måte som andre her.

Har du foresten flere hunder i samme hus?

Står hun løs i hele leiligheten? eller har du henne avgrenset på et rom? Noen hunder reagerer jo forskjellig på området de er på. Litt usikre hunder kan godt være litt mer vaktsom om de må passe på et stort område i forhold til et lite område. En bekjent av meg løste bjeffeproblemet på hunden sin med å begrense området til hunden sin innendørs. Jeg begrenset bjeffingen til min første hund ved å legge henne i et stort bur med teppe over, mens på aussien min så er han stille når han får være i et stort rom..

Og nei, det er ikke noe lett når en ikke er tilstede og kan gjøre noe med atferden. Bjeffing i seg selv er ganske selvbelønnende for en god del hunder. Hvis du velger å bruke den antibjeff lydsaken så håper jeg du bare har en hund i huset (så den andre ikke blir straffet for å ligge stille og sove)..

redigert: Det kan jo faktisk hjelpe på at du blir kvitt problemet helt når du er hjemme også! Om hun må vokte for lyder i gangen da også så er det vel ikke så rart at hun må gjøre det når du ikke er hjemme? Kan være noe å tenke på Wink
« Siste redigering: Desember 05, 2007, 23:15:05 av mailin » Loggført

Mailin
- trent av en aussie, eid av en husky.
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: