Jeg undrer på om hva som kan være med hunden min. Hun blir så og si alltid halt når hun har vært ute og løpt masse. Da spesiellt når vi er på ferie hjemme hos foreldrene mine hvor hun får løpe fritt overalt. Hun blir halt da når hun har ligget iro og reiser seg opp. Da halter hun litt og virker stiv, men det går over etter en stund til hun legger seg igjen og reiser seg igjen, da blir hun halt igjen. Dette er ikke noe som skjer alltid, og det går over etter noen dager, til neste aktive dag. (mye løping, raske bevegelser, lek med andre hunder.) Har ikke registrert halting ved saccokjøring eller fjelltur feks.
Nå i det siste har hun virket stiv og har vondt for å sette seg. Hun nøler og setter seg sakte og gjerne på siden av låret. Hun virker ukomfortabel.. Piper og er treig. Skulle få henne til å dekke på trening idag, men hun bare surret rundt seg selv, pep og endte opp med å slenge seg ned og legge seg strak ut på siden.

Dette med halthet har hun hatt en god stund (til og fra) og vi har vært hos veterinær, men veterinæren klarer ikke å lokalisere noen smerte når de drar, strekker beiner, klemmer osv. Jeg trykker og strekker selv på henne når hun halter, men det er ingen spesifikk smerte noen steder. Så jeg lurer på om det er noe i leddet. Tror det er samme bein som går igjen..
Har noen høret noe lignende? Kansje jeg bør undersøke dette? Rønken feks?
Hun er hd rønket HDA. Det er vanskelig å skjønne problemet når det kommer og går og jeg ikke kan se hva det er som plager henne. For det kan jo ikke være normalt å bli halt HVER gang det blir belastning. kansje en og annen gang, ja, men ikke så mye..