|
Wenche Jo
|
 |
« på: Januar 10, 2008, 10:48:51 » |
|
Du finner til din store "forbauselse"  bildet av hunden din brukt i en annonse på finn.no, du er helt uforberedt og og er på ingen måte blitt forespurt om bruk av bildet. Hvordan reagerer du?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Laila
|
 |
« Svar #1 på: Januar 10, 2008, 11:11:59 » |
|
Hadde blitt fly forbannet  og lurt på hva i all verden gjør jeg med det  Sendt mail eller ringt og bedt de fjerne det.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Supreme Guardians Eleanor BH Wickewire's Anguloa Clowesii BH Mai Tuk Ninja N S UCH BH N BCH IP( RSP3 RRP3 Lp Elite NBF spor A NBF rundering A) Supreme Guardians Anastasia BH RRP3 RSP1 Supreme Guardians Cleo BH RSP1 Supreme Guardians Diablo
|
|
|
|
Maria
|
 |
« Svar #2 på: Januar 10, 2008, 11:16:18 » |
|
Det spørs litt i hvilken forbindelse bildet ble brukt, men hadde tatt kontakt med annonsøren umiddelbart og funnet ut om dette skyldes uvitenhet, eller frekkhet og vurdert rekasjonen etter hvilket svar du får  Håper det ikke var negativt...og du - fortell oss hvordan det gikk da 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Cathrine
Gjest
|
 |
« Svar #3 på: Januar 10, 2008, 13:48:31 » |
|
Jeg ville nok også blitt temmelig sur...
Hvorfor skulle det være bilde av min hund på finn.no liksom... den er da ikke til salgs...
En annen ting er jo hvordan de hadde fått tak i bilde av min hund... Jeg har noen ganger vært ut for at folk jeg ikke kjenner har vært på hjemmesida mi og forsynt seg med bilder. Ganske irriterende at folk ikke respekterer copyright og tar bilder uten tillatelse.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Circameg
|
 |
« Svar #4 på: Januar 10, 2008, 16:08:29 » |
|
Spørsmålet er jo også hva slags type oppdretter dette er... eller det taler for seg, ingen normale oppdrettere bruker feil informasjon av foreldre dyr de har brukt i avl. Da må det være noe riv ruskene galt!!! Jeg hadde nok tatt en tlf til denne personen og sagt klart i fra hva jeg mente, og forlangt den annonsen slettet.. Hva med å kontakte Finn.no direkte?  Få de til å slette annonsen..
|
|
|
|
« Siste redigering: Januar 10, 2008, 16:22:24 av circameg »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Djerve
|
 |
« Svar #5 på: Januar 10, 2008, 16:54:30 » |
|
Jeg ville kontaktet annonseøren og spurt hvorfor dette var tilfelle. Hvis ikke det hjalp ville jeg sagt ifra til Finn.no
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ronny
|
 |
« Svar #6 på: Januar 10, 2008, 17:44:02 » |
|
Jeg hadde sendt en faktura:) 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Huffsa
|
 |
« Svar #7 på: Januar 10, 2008, 23:27:52 » |
|
Dette virker jo ekstremt useriøst. Jeg hadde tatt kontakt umiddelbart og forlangt en god forklaring. Selvom jeg ikke helt klarer å se for meg hva en god forklaring skulle være.. folk tillater seg det utroligste!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid..
|
|
|
|
Luna-jenta
Gjest
|
 |
« Svar #8 på: Januar 10, 2008, 23:55:48 » |
|
Jeg hadde sett på det hele som en komisk situasjon.. Og tenkt, ja da syns de vel hunden min var fin da  Ikke noe jeg hadde brydd meg negativt om ihvertfall.... Mye rart i dag,sånn er det bare.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Huffsa
|
 |
« Svar #9 på: Januar 11, 2008, 00:02:58 » |
|
Jeg syns ikke det er LITT komisk en gang. Slik jeg ser det er det rett og slett svindel. Det kryyyr av useriøse oppdrettere, og man får gjort fint lite med det dessverre. Men hadde det vært min hund som ble brukt, så hadde jeg først fått de til å fjerne bildet, og deretter passe på å spre ordet.. med mindre det var en god grunn for at bildet ble brukt, hvilket jeg tviler sterkt på  Det finnes til og med lover mot sånt!
|
|
|
|
« Siste redigering: Januar 11, 2008, 00:04:29 av Huffsa »
|
Loggført
|
Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid..
|
|
|
|
Kathrine
|
 |
« Svar #10 på: Januar 12, 2008, 10:44:29 » |
|
Dette kan også være ett forsøk på å svindle til seg penger. Selge hunder de ikke har.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Molde
|
|
|
|
Bjornar
|
 |
« Svar #11 på: Januar 12, 2008, 23:49:31 » |
|
Jeg ville sett om hunden min var hjemme eller forsvunnet uten at jeg så det 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Bjørnar
|
|
|
Knerten
Unghund

Utlogget
Kjønn: 
Arvegodset vårt
|
 |
« Svar #12 på: Januar 13, 2008, 23:44:39 » |
|
Jeg hadde også blitt en smule forbanna.........en ting er om det er et bilde som personen selv har tatt av min hund, da kommer vi inn under loven om opphavsrett, men da ville jeg nok allerede ha samtykket.
|
|
|
|
|
Loggført
|
INT N DKuch AD KORAD Bittebit`s Knerten-Bjarne, MANNEN I MITT LIV S LCH S DKuch AD B BH LP3 SL2 RSP2 Bittebit`s Nillan AB AD B BH LP1 LP2 KORAD SL1 RRP1 Knertebo`s Fancy SUCH AD BH IPO1 SL2 KORAD LP1 Knertebo`s Entusiast AD BH Knertebo`s Jolly-Kara
|
|
|
|