Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Treningsplan -og dagbok?  (Lest 754 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« på: Januar 20, 2008, 17:11:34 »

Hvor mange av dere fører treningsdagbok?

Når dere skal ut å trene, planlegger dere trenings før dere dra hjemmefra eller tar dere den bare "på sparket"?
Loggført
toj
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: Januar 20, 2008, 18:08:32 »

Jeg fører treningsbagbok/ spor bok

Under opptrening av Aira førte jeg dagbok for alle 3 gruppene  Spor lydighet og Gr C

Men har nå gått over til å kunn skrive spor dag bok for nå er jeg mere bevist hva som må trenes i gr b-c-

Er vel ganske bevist på hva jeg trenger å trene på i spor også men her er det et hav av faktorer som spiller inn.

Har begynt på min andre store ringperm med spor info.
Den har jeg delt inn i mange under grupper slik som Underlag,Gjenstander,Vær,Vind,Vinkler,Nedlegg++++

Det har vært nyttig for meg da jeg til tider støter på småting som jeg vet jeg tideligere har løst. jeg skriver ned dagsmålet evt løsninger på problemet tempratur Vindforhold++++ Og en skisse av sporet.

Jeg anbefaler det på det sterkeste å skrive dagbok, men nå er det vel slik at jeg er vell kansje over gjennomsnittet intr i sporten og ambisjons nivået rimelig høyt.

Mvh
Trond
Loggført

Trond Otter Johansen
www.workingweiler.com
Zorro
Unghund
Utlogget Utlogget

The Belgian Maniacs

« Svar #2 på: Januar 20, 2008, 21:41:47 »

Ja jeg planlgegger treningen nöye så at jeg alltid vet hva jeg skal trene på, hvilke delmoment, hvorfor etc. Sörger også for å ha en b-plan i fall noe skulle skjäre seg Smiley

Vanligvis förer jeg treningsdagbok på bloggen, men har nå også gått over til en mer "manuell" treningsdagbok på papir. Dette bare for at det er lettere å ta en kjapp titt på hva som skjedde forrige gang.
Jeg har også planlagt for en måned framover hvilke lydighetsmomenter som jeg skal trene på hvilke dager. Dette for å ikke "glemme" bort noe moment under uken.

Det er ikke så ofte vi trener på spor, men både runderingen, feltsöket og lydighetstreningen er som sagt nöye planlagt og bokföres nöye.
Loggført

Den enda verkliga upptäcktsresan består inte i att söka nya landskap utan att se saker med nya ögon
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #3 på: Januar 21, 2008, 00:18:00 »

Planlegger alltid, men fører ikke noen logg...burde ha gjordt det, kanskje det er bare å bynne med det.. Grin Grin
Men planlegginga er ikke mer an hvordan jeg skal få utført oppgaven..har ikke med vindmåler og ph-måler for jordkvaliteten Grin
Treninga fra forrige gang bestemmer hva jeg skal trene neste gang(selv om vi har et større hovedmål som f.eks Ipo I), å så ligger jeg vær natt og grubler frem til neste trening hvordan jeg skal takle oppgaven.. .. ..så i 4-5tia e det Ole lokkeøye Cheesy Cheesy
Grubler enda hvordan jeg skal få han til å takle skudd...haha...
Å i natt skal det grubles over hvordan jeg skal få figgen til å reager raskere så bittet treffer rett.. Wink
Hva om han holder den andre hånden der noen ganger,,hehe
Loggført

ChocoIce
Valp
**
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: Januar 22, 2008, 09:24:26 »

Prøver som regel å planlegge hvilke momenter vi skal gjennomgå på forhånd når vi trener LP. Og jeg prøver å bestemmer hvordan sporet skal se ut osv osv. Ikke alltid alt blir etter planen da Wink
Har i flere år ført dagbok for alle treninger uansett om det er LP, spor eller rundering. Og kan ikke fatte hvordan jeg overlevde før jeg begynte med det   Grin Ikke noen fancy greier, men en grei beskrivelse over hva vi gjorde, hva som gikk bra og hva som ikke gikk helt etter planen..
Loggført

Oona og aussie gjengen:)
Heidi og Cirka
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: Januar 23, 2008, 20:42:54 »

Jeg har aldri i hele mitt liv klart å skrive dagbok, men blogger litt dersom jeg har noe spesielt jeg ønsker å huske. Jeg har som regel noe spesielt jeg ønsker å trene på... Og da gjennomfører jeg det som regel. Nå er det fri ved foten som får gjennomgå.. Har muligens skjønt at det lønner seg å være tålmodig.  Grin 
Loggført

when you try it, you don't want anything else....
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: