Mine hunders garderobe:
Asterix Griffon Bruxellois 9,5 år:
-strikka genser.
-Bommuls genser med strper og hette.
-Harley davidson t-skjorte
-"Bullshit" t-skjorte
-Blå regnjakke med hette
-Army helse trøye
-Cammo vinterdekken m hette
-badekåpe.
- Cammo fleece genser.
Am.staffen min 7 år:
-Harley davidson t-skjorte.
-Cammo fleece genser
-Cammo vinterdekken m/hette.
Ene huskien min har tilogmed en kjole som vi har brukt for moroskyld på bilder etc.
Jeg ser ikke noe problem med å kle på hundene litt festlige klær. Hundene mine vil heller ha på seg klær enn trekkselene sine... Hadde jeg gått med trekkseler på de, så hadde dere tenkt.. Der kommer det ei som bruker hundene sine, hadde jeg gått med klær på de hadde dere tenkt der kommer det ei som ikke vet at hun har hunder.
Vi tenker ikke automatisk at hunder er mennesker bare fordi de får på seg klær, og ikke er det noe fælt å for hundene å gå med klær, da synes jeg heller at dere som går med strupebånd på vanlig tur mens hunden halser ytterst i båndet skal tenke dere om..
Så latt oss som vil kle på babiene våres gjøre det, så kan dere som vil røkke dritten ut av bikkja på trening gjøre det

Sånn nå har jeg prøvd å provosert litt, men det er bare for å sette ting i perspektiv.. Ikke alle som kler på hundene sine som ikke latt hund være hund.
Jeg har sett mange ille tilfeller av veskehunder. Sånn som en mops som var ragmager 7 kilo, kolapset etter å gått i butikken for å prøve bånd. Så sa jeg "den bikkja er alt for tynn, du må fete den opp litt" "nei, for oppdretteren har sagt at den bare skulle bli syv kilo og det er den nå". "Den der har da blitt mye større, den skulle vært 12 kilo, den er jo mye høyere enn andre mops'er". "åhh.. men den skulle ikke bli større en 7 kilo da, og det er den nå". Og flere av de jeg har snakket med vet ikke hva en veterinær er en gang.
Men.. jeg ser jo like mange som latt bikkjene gå på bena sine selv, jeg ser flere små hunder på kurs enn store, og generelt sett ser jeg ett mer lykkelig hundehold med småhundmoten, enn de som har for eksempel schäferhund som familehund.
Så hvorfor ikke ikke kle opp hundene, de fleste små hunder trenger klær allikevel, hvorfor kan det ikke se litt stillig ut? Hvorfor kan det ikke se ut som man faktisk bryr seg om bikkja og liker at den ser bra ut, i steden for å sette på den en stygg fille man har laget selv, bare for det skal se ut som at man har hunden til bruks. Det er jo også en trend.
Det er en trend at folk som har en husky, skal ha villmarkshund,den skal bo ute alene, den skal ha slitt nomesele, slitt kobbel og slitt halsbånd med stor krok. Akkurat som man ser mye brukshund folk, skal ha hjemmemekka slitte hundeklær, slitt strekt lærkobbel og rettkjetting rundt halsen på bikkja. pluss at bikkjene skal jo aldri vaskes... nei de har ikke noe porselenhund, så møkk skal man tåle som brukshundeier. Problemet er at Ola Nordmann tenker ikke Wow, der kommer den brukshundeieren, nei, de tenker der kommer det noen driter i bikkja si.
Nei, vi er bare to sider i samme sak, som følger to forskjellige trender.

Foruten om meg da som har trekkhunder med diamant halsbånd, lydighetshund med helsetrøye, kosekamphund med harley davidsontrøye og Schäfergutt som skal bli ipohund med cowboyhatt når han blir stor