Sider: [1] 2 3 ... 6   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hundemoten, følger du den?  (Lest 4965 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« på: Mars 16, 2008, 21:20:30 »

Siste skrik fra vår -og sommerkolleksjonen til vår små kjære "firbeinte"...
Dyr er ikke påkledningsdukker- Hunder er dyr og ikke små barn..eller?

Hva mener dere om dette folkens?

Loggført
Venus
Unghund
Utlogget Utlogget

Pinnedyret

« Svar #1 på: Mars 16, 2008, 21:46:30 »

Haha, nei, jeg tviler på at Venus og Gobben ville blitt ansett som de store motløvene i hundeverden. De har imidlertid noen plagg; et regndekken (med skotterutet fôr) og trendy refleksvester med poteavtrykk på Cheesy
Loggført

Tigermind
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: Mars 16, 2008, 22:26:14 »

Har funksjonelle dekken + en tskjorte fra zolos med camo mønster på border tassen min. Har trenger i grunnen ikke noe plagg for at folk skal huske han...!
Loggført

Laila
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: Mars 16, 2008, 22:27:47 »

Det har jo tatt helt av dette med klær til småhunder  Sad
Noen raser trenger nok å ha på seg noe ute, men kjoler ,hva i all verden skal de med det  Shocked

Jeg har en puddel i "utstillingspels", og for den er det faktisk nødvendig å ha på noe i våt skau eller snø Shocked Roll Eyes Tror ikke jeg vil kalle hennes klær trendy  Grin Grin, hjemmesydd flisdress sydd av en gammel flisgenser  Shocked Grin Grin, og en regndress  Grin
Ja da, jeg har ledd meg ihjel av at bikkjer har slikt på seg i skauen, men jeg har skjønt at det MÅ jeg bare ha eller klippe ned dyret og droppe utstilling .... Roll Eyes

Kan jo ha en gjettekonkurranse om hva DU tror jeg kommer til gjøre  Grin Grin

Loggført

Supreme Guardians Eleanor
BH Wickewire's Anguloa Clowesii
BH Mai Tuk Ninja
N S UCH BH N BCH IP( RSP3 RRP3 Lp Elite NBF spor A NBF rundering A)
Supreme Guardians Anastasia
BH RRP3 RSP1 Supreme Guardians Cleo
BH RSP1 Supreme Guardians Diablo
Kristin
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: Mars 17, 2008, 00:09:05 »

Jeg synes det ser gøy ut å kle på hunder. hehe Skal bli spennende å se hva jeg kan kle en Schafer i  Tongue Roll Eyes
Loggført

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Kristin
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: Mars 17, 2008, 00:15:16 »

Dette var jo ganske stilig: http://www.jmg-galleries.com/blog_images/dog_costumes_halloween07_520c.jpg   Grin
Loggført

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Circameg
Administrator
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: Mars 17, 2008, 01:54:13 »

Jeg har rett og slett ikke sansen. Vi menneskeligjør dyrene nok, om vi ikke skal ha på de masse klær.. En hund skal være hund. Få naturlig pels, og ikke måtte kles på. ( sikter nå ikke til de som kler på for å slippe masse dritt i pelsen ol.) Disse hundeveskene også, det er på kanten til dyreplageri. Hundene får ikke beveget seg, ligger i denne bagen hele dagen.
Loggført

Skjønnheten kommer innenfra Smiley
http://www.gardsjente.com
Roger
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #7 på: Mars 17, 2008, 13:26:02 »

selvsagt følger vi moten, har 2 signal gule dekken som mine babyer Grin har når det er skikkelig møkkavær , men problemet er at når de løper i skogen tar den eldste å kler av tispa så hun kommer løpende ut fra skogen naken !!! (det er visst slik han liker det) , men motebevist er vi (nesten)
Loggført

"it ain`t  over till the fat lady sings"
Huffsa
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: Mars 17, 2008, 18:34:51 »

Jeg syns ikke det er så fryktelig galt å kle på en hund som trenger det jeg da.. innenfor rimelighetens grenser selvsagt. Hvis hundens pels og klima kræsjer, så syns jeg ikke det er så feil at man får kule "plagg" når man allikevel trenger det. Hvis det er et funksjonelt plagg vel og merke. Tror hunden gir en lang goddag i hva den har på seg egentlig.
Hundevesker og ikke minst hundevogner er et snodig fenomen. Men tenker man over det, så tror jeg ikke de har det så fryktelig fælt inni der egentlig. Ikke noe værre enn våre digre kjøtere som må ligge noen timer i bur nå og da.
Når det er sagt syns jeg det er fryktelig, fryktelig galt å skaffe seg en hund som accesoir.
Personlig ville jeg aldri hatt en hund som ikke tåler vårt klima, og jeg ville heller fått stukket strikkepinner i øyet enn å bli sett med en hund full av stæsj.
Less is more  Wink
Loggført

Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid..
Cathrine
Gjest
« Svar #9 på: Mars 17, 2008, 18:37:19 »

Hundemoten, følger du den? - Nop  Grin
Loggført
elling
Unghund
Utlogget Utlogget

XO Artige Elling

« Svar #10 på: Mars 17, 2008, 22:00:22 »

Klær i seg selv er ok på enkelte raser som trenger det.
Men folk bør tenke mere etter hvordan tøyet er, fordi andre hunder kan ofte misforstå hunder som har f.eks på jakke med hette så kan en annen hund oppfatte den hunden som sint/aggrisiv.

Det er vanskelig for andre hunder å lese din hunds språk med for mye klær på Roll Eyes
Loggført

:O)
Kristin
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: Mars 18, 2008, 11:44:12 »

Klær i seg selv er ok på enkelte raser som trenger det.
Men folk bør tenke mere etter hvordan tøyet er, fordi andre hunder kan ofte misforstå hunder som har f.eks på jakke med hette så kan en annen hund oppfatte den hunden som sint/aggrisiv.

Det er vanskelig for andre hunder å lese din hunds språk med for mye klær på Roll Eyes

Den er jeg med på! Men jeg må ærlig innrømme at jeg synes enkelte hunder er litt stilige i klær og lekkre halsbånd  Roll Eyes Men kunne ikke hatt en slik hund selv..... skal kjøpe glitterhalsbånd til kattene mine  Grin
Loggført

Cathrine
Gjest
« Svar #12 på: Mars 18, 2008, 12:52:16 »

Jeg har kjøpt noen fine halsbånd til hundene mine, men egentlig så er det bortkasta penger for det blir ikke brukt mye. Men litt fine halsbånd kontra det å kle opp en hund i kjole synes jeg er stoooor forskjell Cheesy
Loggført
storealpakka
Unghund
Utlogget Utlogget

Det er mange veier til Rom.

« Svar #13 på: Mars 18, 2008, 12:53:01 »

Mine hunders garderobe:

Asterix Griffon Bruxellois 9,5 år:
-strikka genser.
-Bommuls genser med strper og hette.
-Harley davidson t-skjorte
-"Bullshit" t-skjorte
-Blå regnjakke med hette
-Army helse trøye
-Cammo vinterdekken m hette
-badekåpe.
- Cammo fleece genser.

Am.staffen min 7 år:
-Harley davidson t-skjorte.
-Cammo fleece genser
-Cammo vinterdekken m/hette.

Ene huskien min har tilogmed en kjole som vi har brukt for moroskyld på bilder etc.

Jeg ser ikke noe problem med å kle på hundene litt festlige klær. Hundene mine vil heller ha på seg klær enn trekkselene sine... Hadde jeg gått med trekkseler på de, så hadde dere tenkt.. Der kommer det ei som bruker hundene sine, hadde jeg gått med klær på de hadde dere tenkt der kommer det ei som ikke vet at hun har hunder.

Vi tenker ikke automatisk at hunder er mennesker bare fordi de får på seg klær, og ikke er det noe fælt å for hundene å gå med klær, da synes jeg heller at dere som går med strupebånd på vanlig tur mens hunden halser ytterst i båndet skal tenke dere om..

Så latt oss som vil kle på babiene våres gjøre det, så kan dere som vil røkke dritten ut av bikkja på trening gjøre det Smiley

Sånn nå har jeg prøvd å provosert litt, men det er bare for å sette ting i perspektiv.. Ikke alle som kler på hundene sine som ikke latt hund være hund.

Jeg har sett mange ille tilfeller av veskehunder. Sånn som en mops som var ragmager 7 kilo, kolapset etter å gått i butikken for å prøve bånd. Så sa jeg "den bikkja er alt for tynn, du må fete den opp litt" "nei, for oppdretteren har sagt at den bare skulle bli syv kilo og det er den nå". "Den der har da blitt mye større, den skulle vært 12 kilo, den er jo mye høyere enn andre mops'er". "åhh.. men den skulle ikke bli større en 7 kilo da, og det er den nå". Og flere av de jeg har snakket med vet ikke hva en veterinær er en gang.

Men.. jeg ser jo like mange som latt bikkjene gå på bena sine selv, jeg ser flere små hunder på kurs enn store, og generelt sett ser jeg ett mer lykkelig hundehold med småhundmoten, enn de som har for eksempel schäferhund som familehund.

Så hvorfor ikke ikke kle opp hundene, de fleste små hunder trenger klær allikevel, hvorfor kan det ikke se litt stillig ut? Hvorfor kan det ikke se ut som man faktisk bryr seg om bikkja og liker at den ser bra ut, i steden for å sette på den en stygg fille man har laget selv, bare for det skal se ut som at man har hunden til bruks.  Det er jo også en trend.

Det er en trend at folk som har en husky, skal ha villmarkshund,den skal bo ute alene, den skal ha slitt nomesele, slitt kobbel og slitt halsbånd med stor krok. Akkurat som man ser mye brukshund folk, skal ha hjemmemekka slitte hundeklær, slitt strekt lærkobbel og rettkjetting rundt halsen på bikkja. pluss at bikkjene skal jo aldri vaskes... nei de har ikke noe porselenhund, så møkk skal man tåle som brukshundeier. Problemet er at Ola Nordmann tenker ikke Wow, der kommer den brukshundeieren, nei, de tenker der kommer det noen driter i bikkja si.

Nei, vi er bare to sider i samme sak, som følger to forskjellige trender. Smiley Foruten om meg da som har trekkhunder med diamant halsbånd, lydighetshund med helsetrøye, kosekamphund med harley davidsontrøye og Schäfergutt som skal bli ipohund med cowboyhatt når han blir stor Smiley
Loggført
Laila
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #14 på: Mars 18, 2008, 13:19:10 »

Så du mener jeg skal gå å kjøpe en dress til ulldottvalpen  til 6-800 kr for å se stilig ut på skauen  Grin Grin
Jeg tror hun gir blanke i om det er slitt fille eller en designerdress hun har på seg, og hva andre mener dr**** jeg lang masj i  Tongue. JEG setter på dyret en dress for at JEG skal slippe en helvetes jobb med å fjerne barnåler kvist og kvast  :)Fikk hun velge selv haddde hun vært uten tror jeg ,og når pelsen blir klippet ned, ja da blir hun "nakenhund"  Cool Tongue

Men for all del...vil folk kle hundene sine som babyer i kjoler og skjorter til tusenvis av kroner  så la de det  Grin

Lykke til med IPO hunden din både med og uten cowboyhatt  Smiley

Hilsen Laila som bryr seg veldig mye om alle hundene sine, både med og uten klær  Cheesy
Loggført

Supreme Guardians Eleanor
BH Wickewire's Anguloa Clowesii
BH Mai Tuk Ninja
N S UCH BH N BCH IP( RSP3 RRP3 Lp Elite NBF spor A NBF rundering A)
Supreme Guardians Anastasia
BH RRP3 RSP1 Supreme Guardians Cleo
BH RSP1 Supreme Guardians Diablo
Sider: [1] 2 3 ... 6   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: