Sider: 1 ... 5 6 [7]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Str på Schæfer  (Lest 6221 ganger)
0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.
Disco
Gjest
« Svar #90 på: April 01, 2008, 14:42:24 »

Dette er ikke helt rett i følge rasestandarden... +/- 1 cm på størrelsesavvik er kvallifisert som diskvallifiserende feil. Dvs feil og mangler hundene i utgangspunktet skal ryke ut på i en utstilling.

Catrine skrev det vel rett her. Det er maks lov med +/- 1 om alt annet er bra, men det er en diskvalifiserende feil. Men det praktiseres ikke slik desvere
Loggført
Gråtass
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #91 på: April 18, 2008, 19:09:07 »

Altså nå har jeg lest igjennom hele denne tråden her og jeg har så vidt jeg forstår en av de små schäferhundene i Norge. Jeg kan berolige deg Luna med at det er ikke mange av oss, selv om jeg skulle ønske det var flere.. Det er nok ett langt større problem med de gigantiske kalvene og de finnes like gjerne på bruks oppdrettet som hos eksteriøroppdretteren.

Min hund er for liten i fht standarden, men veier allikevel tilsvarende som en middels tispe, dette er ikke fordi hun er feit, men hun er veltrent med god muskulatur og hun har til tross for sin størrelse og feminine uttrykk en god beinstamme. Jeg har hatt ei annen tispe som var tilnærmet middels stor, men spe i kroppen(fortsatt ung) og veide 22 kg. Gjett hvem av disse to som hadde mest power og utstråling...

Sånn for å veie opp litt så har jeg også to hanner boende under samme tak som meg, de er begge i øvre skiktet og veier rett under og rett over 40 kg. De er flotte gutter, men i overkant store etter min smak. 

Så disse "dvergschäfere" du finner på nettet hadde jeg satt veldig pris på å fått en link til, så jeg vet hvor jeg skal se etter valp neste gang *flirer*
Loggført

-If you don't like the answer, ask a different question!-
Sider: 1 ... 5 6 [7]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: