Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hunder som forsvinner  (Lest 513 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Kristin
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« på: Mars 27, 2008, 15:09:11 »

Min ene katt er desverre forsvunnet og i den anledning hang jeg opp en etterlysning på nærbutikken. der hang det også en lapp om to hunder som var savnet. Greit nok at en hund har tatt seg en tur, men begge to? Stakkars eier. Det er jo ganske tettbebygd her jeg bor så hundene må jo noen ha sett om de ikke er stjålet. Katten min er det nok værre med  Sad

Hører mer og mer om hunder som blir stjålet, ikke bare "motehunder" men raser man trodde ingen gadd å ta. Hvorfor? Tenkte aldri på dette da min hun levde. Kommer nok til å være mer på vakt med nestemann ja.

Loggført

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
storealpakka
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

Det er mange veier til Rom.

« Svar #1 på: Mars 27, 2008, 15:20:51 »

Hører ikke om så mange vanligehunder som blir stjålet nå.

Men var stort problem før... Jeg jobbet på grorud, og i en periode ble det stjålet hunder hver dag.. Disse gikk desverre til kamphundmiljøet.

Jeg vet om at det har hendt at folk stjeler jakthunder. Men de fleste jakthunder er jo microchip merket.

Men er jo desverre slik at det har blitt mer penger i hundeverden, hundene er verdt mer i forhold til før, og det er penger og tjene på avl og hundesport. Folk mener de ikke tjener på avl, men la oss si seks valper verdt ti tusen hver er seksti tusen, det kostet ikke seksti tusen og få frem det kullet. Så desto mer penger det blir i hunder desto mer kriminalitet vil det bli i hundemiljøet.

Er jo bare å se til hesteverden det, så ser man jo hvor hundeverden er på vei.. Jeg vet om at folk selger doping til hunder i Norge, eller fra Sverige da, så så ille har vi blitt.

Og å stjele en hund man kan tjene penger på kan jo lønne seg for noen det
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: