|
bebba
|
 |
« på: April 03, 2008, 01:12:44 » |
|
Hei  Norsk hundeskole er ute med en masse kurstilbud rundt om i landet for tiden. Noen som har kjennskaper til kursene/instruktøren(e)? ? ?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kikkin
Nyfødt
Utlogget
|
 |
« Svar #1 på: April 03, 2008, 17:30:27 » |
|
Jeg har gått ett kurs i regi av Norsk hundeskole, - konkurranselydighet . Det var en positiv aha opplevelse for oss som fra før hadde åttitallets Nordenstam bak oss..  Instruktørene visste hva de holdt på med, - ispedd en god posjon humor  Fikk mail med alle opplysninger vedrørende kurset i god tid i forveien! Flere av kursdeltakerne satte seg klare mål i løpet av kurset, ettersom selvtilliten vokste i takt med den nyervervede kunnskapen  Instruktører var Sverre Tøfte og Arild Hanger, - de anbefales på det varmeste! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
jackthehack
|
 |
« Svar #2 på: Mai 02, 2008, 06:06:41 » |
|
Jeg var på kurs Hverdagslydighet, og der var løsningen på alle problemer, å sprute sitron på hunden. Det var i grunn det eneste jeg lærte der, dessverre. Mulig det er bedre på andre kurs som går mer i retning av lydighet/bruks...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Disco
Gjest
|
 |
« Svar #3 på: Mai 03, 2008, 21:42:58 » |
|
Jeg har hørt rykter om at det ikke trengs noen formell utdanning for å bli instruktør på Norsk Hundeskole. At unge og uerfarne blir autorisert etter et helgekurs. Noen som vet om det stemmer? Jeg var å så på deres hjemmeside og kunne ikke finne noe i forhold til instruktører og deres kompetanse.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ole B. Rumm
Valp

Utlogget
|
 |
« Svar #4 på: Mai 03, 2008, 22:30:25 » |
|
Jeg har hørt rykter om at det ikke trengs noen formell utdanning for å bli instruktør på Norsk Hundeskole. At unge og uerfarne blir autorisert etter et helgekurs. Noen som vet om det stemmer? Jeg var å så på deres hjemmeside og kunne ikke finne noe i forhold til instruktører og deres kompetanse.
Ikke NKK utdannede instruktører i alle fall... mulig noen av de er det. De utdanner instruktører, har valpekurs, nybegynner, hverdagslydighet, spor, viderekommende, konkurransekurs osv i løpet av en helg med 1-2 instruktører. Lurer på hvordan det er mulig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
jackthehack
|
 |
« Svar #5 på: Mai 03, 2008, 22:56:04 » |
|
Hver instruktør har 2 grupper, gruppe 1 har f.eks. fra kl 0800 til 1000, så har gruppe 2 (med samme instruktør) fra kl 1000 til 1200, mens gruppe 1 har en 2 timers pause. Sånn går det gjennom dagen. Mye pauser per gruppe, mao.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
NHS
Gjest
|
 |
« Svar #6 på: Mai 03, 2008, 22:58:29 » |
|
Jeg var på kurs Hverdagslydighet, og der var løsningen på alle problemer, å sprute sitron på hunden. Det var i grunn det eneste jeg lærte der, dessverre. Mulig det er bedre på andre kurs som går mer i retning av lydighet/bruks...
Da tror jeg du har misforstått mye av det kurset du var på
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
NHS
Gjest
|
 |
« Svar #7 på: Mai 03, 2008, 23:01:48 » |
|
Dette er så feil som det går ann å bli, alle instruktørene er godt skollerte og men lang erfaring innen hundearbeidet. INGEN bli jo instruktør på ei helg, regner med du skjønner såpass Det stemmer at ikke alle har noe NKK intruktørutdanning, men uansett om man har dette kan ikke dette brukes i kommersiell sammenheng. Iallefall ikke enda, nye ting kommer til høsten
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
NHS
Gjest
|
 |
« Svar #8 på: Mai 03, 2008, 23:04:13 » |
|
Ikke NKK utdannede instruktører i alle fall... mulig noen av de er det. De utdanner instruktører, har valpekurs, nybegynner, hverdagslydighet, spor, viderekommende, konkurransekurs osv i løpet av en helg med 1-2 instruktører.
Lurer på hvordan det er mulig.
Dette er også helt feil, antaller instruktører er avhengig av antall deltakere på kurset. Max 8 hunder pr hovedinstruktør, da har denne med seg en hjelpeintruktør som er under utdanning Edit: Fikset quote. Admin
|
|
|
|
« Siste redigering: Mai 04, 2008, 21:53:54 av Brukshundforumet Admins »
|
Loggført
|
|
|
|
|
NHS
Gjest
|
 |
« Svar #9 på: Mai 03, 2008, 23:06:36 » |
|
Hver instruktør har 2 grupper, gruppe 1 har f.eks. fra kl 0800 til 1000, så har gruppe 2 (med samme instruktør) fra kl 1000 til 1200, mens gruppe 1 har en 2 timers pause. Sånn går det gjennom dagen. Mye pauser per gruppe, mao.
Feil igjen, tror dere som skriver her bør sjekke ut ting og tang før dere kommer med uttalelser. Stemmer vi deler det opp i grupper, men ikke at de har to timers pause. Hundene har en pause, mens eierne har teori bla Så sjekk fakta før dere skriver feil informasjon
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Disco
Gjest
|
 |
« Svar #10 på: Mai 03, 2008, 23:10:51 » |
|
Så sjekk fakta før dere skriver feil informasjon
Hvor skal en sjekke fakta? Det er veldig lite info på hjemmesiden. Hvordan formell utdanning har du selv?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
NHS
Gjest
|
 |
« Svar #11 på: Mai 04, 2008, 08:30:10 » |
|
Hvor skal en sjekke fakta? Det er veldig lite info på hjemmesiden. Hvordan formell utdanning har du selv? Tja hvor skal jeg begynne... x-antall år i forsvarets hundetjeneste, innen patrulje, nark, sprengstoff, lavine +++, NKK ( for hundre år siden ), Konkurrert i lydighet, bruks, Fig i RIK, RIK grunnkurs. Er vel bare noe av det... Så istedet for å si at INGEN har noe formell bakgrunn, så heller spør. Falske anklager er en lite fin ting å komme med. Og man kan også ha så mye formell utanning ( som dere kaller det ) og fortsatt være totalt ubrukelig som instruktør. Edit: Fikset quote. Admin
|
|
|
|
« Siste redigering: Mai 04, 2008, 21:55:16 av Brukshundforumet Admins »
|
Loggført
|
|
|
|
|
StoreSlem
|
 |
« Svar #12 på: Mai 04, 2008, 09:16:59 » |
|
Jeg har også hørt veldig mye negativt om Norsk Hundeskole dessverre.. Jeg vet ikke om det skyldes dårlig kvalitet på kursene eller redselen for å bruke penger på et kurs man finner alt for lite informasjon om.
Men kom igjen, i stedet for å kritisere kom med forslag hvordan Norsk Hundeskole kan forbedre informasjonen blant annet på hjemmesidene. Kom med forslag til informasjon dere synes mangler der. Det virker i som om NHS viser stor vilje til å forbedre seg og få ut riktig informasjon til de hunde interesserte.
Og til Norsk Hundeskole, om dere ikke har økonomi eller kompetanse for å utvide websidene deres så kan jeg godt gjøre jobben kostnadsfritt for dere.
På den måten så er det kvaliteten på de selve kursene og ikke rykter som avgjør, det vil også gjøre det lettere for forbrukerne å ta kvalifiserte valg. Og om jeg hører de samme ryktene til neste år så vil det iallefall ikke være hjemmesidenes skyld.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det bor en grevling i taket
|
|
|
|
Disco
Gjest
|
 |
« Svar #13 på: Mai 04, 2008, 10:50:26 » |
|
Tja hvor skal jeg begynne... x-antall år i forsvarets hundetjeneste, innen patrulje, nark, sprengstoff, lavine +++, NKK ( for hundre år siden ), Konkurrert i lydighet, bruks, Fig i RIK, RIK grunnkurs. Er vel bare noe av det...
Så istedet for å si at INGEN har noe formell bakgrunn, så heller spør. Falske anklager er en lite fin ting å komme med. Og man kan også ha så mye formell utanning ( som dere kaller det ) og fortsatt være totalt ubrukelig som instruktør.
Nå må du ikke gå i skyttegraven  Jeg spurte et enkelt spørsmål og påsto ingenting. Men RIK bakgrunnen du påstår du har enkelte plasser er vel sterkt overdrevet?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Mika
|
 |
« Svar #14 på: Mai 04, 2008, 11:16:03 » |
|
Bare lurer...
Må man ikke ha RIK lisens for å være RIK figurant?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|