|
jackthehack
|
 |
« Svar #15 på: Mai 04, 2008, 11:16:33 » |
|
Feil igjen, tror dere som skriver her bør sjekke ut ting og tang før dere kommer med uttalelser. Stemmer vi deler det opp i grupper, men ikke at de har to timers pause. Hundene har en pause, mens eierne har teori bla
Så sjekk fakta før dere skriver feil informasjon Hehe, eneste fakta jeg forholder meg til er kurset jeg deltok i, der pausene var svært lange (og helt uten teori, fordi alle instruktørene drev med de andre gruppene), kanskje ingen av pausene var 2 timer, men instruktørene underviste annenhver gruppe, så hvis hele kurset tok 8 timer, var det 4 timer på hver gruppe. Ikke værre enn det. Hvis dette ikke er vanlig praksis på Norsk Hundeskole, føler jeg meg grundig lurt! Edit: Fikset quote. Admin
|
|
|
|
« Siste redigering: Mai 04, 2008, 21:51:28 av Brukshundforumet Admins »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jolle
|
 |
« Svar #16 på: Mai 04, 2008, 13:26:22 » |
|
Har ikke vært på kurs i regi av Norsk Hundeskole selv, men har snakket med mange som har vært på kurs hos dem. Disse har vært kjempe positive, og skryter masse av det de har opplevd, og lært, i løpet av en slik helg. Æres den som æres bør. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tora
|
 |
« Svar #17 på: Mai 04, 2008, 14:55:51 » |
|
Fra det som er kommet frem her, særlig etter at NHS velger å forsvare seg med å legge skyld for dårlig kursopplevelse over på kursdeltager forsterker bare min opprinnelige oppfattelse av NHS som ett dårlig alternativ til kurs. Jeg har ikke vært på kurs der så jeg har ikke sett det i praksis, men man ser jo likevel endel av det som skjer rundt om kring. Her i område har det etter kurs holdt av NHS vært en enorm økning av sitronspruting, knøvling av hunder ned i 4-5 mnd alder og bruk av halvstikk som innlæringsmetode for gå pent i bånd i bruk på valper ned i 4 mnd alder. Alle har ikke vært på kurs i regi av NHS men de fleste har plukket opp bruken av deltagere som har vært der og lært "triksene" videre etterpå. Her er ett avisinnlegg i ei lokalavis etter kurs: http://www.helgeland-arbeiderblad.no/nyheter/article2988963.eceSurfer litt rundt på nett så finner jeg faktisk ingen info om NHS sine kontaktpersoner, Arild og Sverre, som avslører at de har vært i kontakt med hund utover NHS egne sider og avisartikler fra NHS kurs. Folk flest har vært fornøyd med kursene og følt de fikk hjelp. Men de jeg selv vet har erfaring med hund har ikke følt helt det samme - hverken med tanke på kompetanse hos instruktører eller metoder. Jeg husker da selv da jeg var på første kurs med egen hund, jeg var faktisk enormt imponert over at det var mulig å få bikkja mi til å sitte på kommando med andre tilstede, og at den kunne lære å gå fot - kjempe imponert faktisk. Og det er vel slik når man er ny i gamet, det skal ikke så mye mer til enn normalt sosiale instruktører, litt lettforståelige metoder og noen greie skisser på hva man skal gjøre for å oppleve å være kjempefornøyd og imponerte. Tenker tilbake så er jeg kjempeglad for at jeg var hos instruktører den gang som lettpåvirkelig, som underviste humane metoder og ga meg ett godt grunnlag for videre trening uten å skulle fikse ting på 2-3 sekunder. NHS har jo mange instruktører, og jeg vet mange av disse er flinke folk med gode metoder - så vil tro forskjellen på hva slags kurs man ender opp med er veldig personavhengig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
NHS
Gjest
|
 |
« Svar #18 på: Mai 04, 2008, 21:42:49 » |
|
Nå må du ikke gå i skyttegraven  Jeg spurte et enkelt spørsmål og påsto ingenting. Men RIK bakgrunnen du påstår du har enkelte plasser er vel sterkt overdrevet? Hehe, går aldri i skyttergraven vettu. Har aldri skrytt på med noen lang RIK bagrunn heller, skrev jeg har rik grunnkurs og fig kurs. Samt operert noe som fig og trent endel med en tidligere hund. Men er lenge siden jeg har drevet med dette nå, har konstentrert meg om andre ting på min hund bla Edit: Fikset quote. Admin
|
|
|
|
« Siste redigering: Mai 04, 2008, 21:57:57 av Brukshundforumet Admins »
|
Loggført
|
|
|
|
|
NHS
Gjest
|
 |
« Svar #19 på: Mai 04, 2008, 21:50:06 » |
|
Jeg har også hørt veldig mye negativt om Norsk Hundeskole dessverre.. Jeg vet ikke om det skyldes dårlig kvalitet på kursene eller redselen for å bruke penger på et kurs man finner alt for lite informasjon om.
Men kom igjen, i stedet for å kritisere kom med forslag hvordan Norsk Hundeskole kan forbedre informasjonen blant annet på hjemmesidene. Kom med forslag til informasjon dere synes mangler der. Det virker i som om NHS viser stor vilje til å forbedre seg og få ut riktig informasjon til de hunde interesserte.
Og til Norsk Hundeskole, om dere ikke har økonomi eller kompetanse for å utvide websidene deres så kan jeg godt gjøre jobben kostnadsfritt for dere.
På den måten så er det kvaliteten på de selve kursene og ikke rykter som avgjør, det vil også gjøre det lettere for forbrukerne å ta kvalifiserte valg. Og om jeg hører de samme ryktene til neste år så vil det iallefall ikke være hjemmesidenes skyld.
Takker for interessen, vi jobber stadig med hjemmesiden og ny info på denne. Den siden som er nå er rimelig ny og all info er ikke lagt ut enda, men det kommer =) Og det står ikke på kostnaden, siden er betalt og vi oppdaterer denne selv Og til dere som er skeptiske eller har hørt noe via via er hjertelig velkomne til å komme feks på en gratis teorikveld i forbindelse med et kurs, samt observere hele helgen gratis. Vi er i stadig utvikling og kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsene som står her. Går heller ikke i noe forsvar, men tar det dere skriver til etteretning. Men som sagt dere er alle hjertelig velkomne til å komme å observere
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mailin
Unghund

Utlogget
Kjønn: 
Friluftsidiot
|
 |
« Svar #20 på: Mai 05, 2008, 08:58:15 » |
|
NHS: Jeg vil gjerne vite om dere har noe felles "mal" for hvordan instruktørene skal opptre? Hvordan de skal løse problemer, om dere videresender "problemhunder" som er for vanskelige for dere eller om dere tar alt selv?
Det vil bestandig være litt forskjell på instruktører på hundeskoler, det gjelder spesielt de som har avdelinger rundt om i hele landet, men den hundeskolen jeg har hørt har størst variasjoner er dere.. Fra kun positive og flinke instruktører "sørpå" til ikke fult så flink instruktører og mer gammeldags trening her nord..
Når planlegger dere å ha siden ferdig?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mailin - trent av en aussie, eid av en husky.
|
|
|
|
Circameg
|
 |
« Svar #21 på: Mai 05, 2008, 16:02:03 » |
|
Det jeg lurer litt på er, hvor mye man må ha oppnådd med egen hund, før man får bli innstruktør?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
StoreSlem
|
 |
« Svar #22 på: Mai 06, 2008, 20:13:35 » |
|
Oppdatering:
Brukeren NHS har nå meldt sin konto som slettet her, så jeg tror ikke dere skal regne med å få svar på spørsmålene dere har stilt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det bor en grevling i taket
|
|
|
|
Ronny
|
 |
« Svar #23 på: Mai 06, 2008, 23:36:40 » |
|
Det jeg lurer litt på er, hvor mye man må ha oppnådd med egen hund, før man får bli innstruktør?
Får å bli Nkk må du ha oppnådd noe  Men enkelte hundskoler trenger man kun et kurs hos de så er man igang..Man har ikke lov og bruke Nkk instruktør tittelen sin i kommersiell hundetrening.. Personlig syns æ disse hundeskolan kan hold sæ der de har addresse og ikke reise landet rundt og kjøre kurs som byens klubber kjører. de tar en viktig del av inntekten fra de lokale klubbene..personlig mening  Å si nu ikke, ja men de bruka sine instruktøra bare..de fleste lokaler klubber kjører nok endel kurs med innleide NKK innstruktører med høy kompetanse, i tillegg koster de en brukdel..nei støtt de lokale klubbenes kurs, er slik det blir et bra hundemiljø der man bor, ikke disse tullkursa mener jeg..Gjelder Nordenstam også, kan også hold sæ der de e og ta imot reisende hos seg, ikke dra til forskjellige byer og sug maks kr ut av vær by..men dette e nu bare min personlige mening om reisende hundeskoler.. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jolle
|
 |
« Svar #24 på: Mai 06, 2008, 23:51:30 » |
|
Så sant, så sant Ronny!!! Nå har det jo seg slik at lojalitetens pris kan koste deg en del karameller!!!! Enig i at en bør støtte om de lokale klubbene sine kurs, men ikke for enhver pris. Er jeg totalt uenig med den kurslederen som min lokale klubb har leid inn, så tar jeg f,eks mer enn gjerne et kurs hos Norsk hundeskole om det er det jeg har best utbytte av. :-)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lurifaks
Unghund

Utlogget
Kjønn: 
If it's not an aussie it's just a dog
|
 |
« Svar #25 på: Mai 07, 2008, 14:43:05 » |
|
Husker jeg så norsk hundeskole annonsere etter instruktører og hjelpeinstruktører på diverse nettfora (nettby) for en stund tilbake. Jeg kommer meg ikke inn for å sjekke akkurat hva de skrev nå, men jeg husker at jeg reagerte på at de søkte etter folk som "hadde erfaring med trening av hund" og ikke akkurat hadde noen høye krav.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ronny
|
 |
« Svar #26 på: Mai 07, 2008, 15:25:51 » |
|
Husker jeg så norsk hundeskole annonsere etter instruktører og hjelpeinstruktører på diverse nettfora (nettby) for en stund tilbake. Jeg kommer meg ikke inn for å sjekke akkurat hva de skrev nå, men jeg husker at jeg reagerte på at de søkte etter folk som "hadde erfaring med trening av hund" og ikke akkurat hadde noen høye krav.
For min del et det revn/uviktig hvor mange nkk sertifikat en instruktør har, det jeg ser etter om jeg absolutt ska gå instruktøra i sømman,,skjer sjelden..hehe...så er det hva vedkommene har oppnådd med egen bikkje og hvordan instruktøren underviser. om han har nkk 1-2-3 eller what ever si mæ bare at vedkommene har gått noen kurs.. Så er det opp til meg selv og sile det som passer MEG og det som ikke passet så bra..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
|
Circameg
|
 |
« Svar #28 på: Mai 08, 2008, 18:17:30 » |
|
Jeg er ganske enig, men det inntrykket jeg fikk derifra var ikke sånn at de krevde noe særlig i det hele tatt. Bortsett fra at søkerne hadde arbeidet med hund. Inntrykket mitt var ikke at de måtte ha oppnådd noe som helst med egne hunder. Men jeg skal ikke klage så mye mer før jeg kommer meg inn på nettby igjen  Instruktører søkes
Er på utkikk etter instruktører og eller personer med endel hundeerfaring, det jeg legger i erfaing er ikke at du har hatt hund siden du var 7 år osv osv. Relevant erfaring innen hundearbeide, spesielt brukshund ( spor, felt, rundering osv ). Selve instruktørutdannelsen er ikke så viktig, men egenerfaring settes høyt Du må forbredt på mye reising, spes helger og hektisk miljø. Søker også helst personer over 25 år
Dette er hva det står på nettby 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Belgisk.. naturligvis!
Gjest
|
 |
« Svar #29 på: Mai 08, 2008, 18:35:18 » |
|
Jeg er ganske enig, men det inntrykket jeg fikk derifra var ikke sånn at de krevde noe særlig i det hele tatt. Bortsett fra at søkerne hadde arbeidet med hund. Inntrykket mitt var ikke at de måtte ha oppnådd noe som helst med egne hunder. Men jeg skal ikke klage så mye mer før jeg kommer meg inn på nettby igjen  Instruktører søkes
Er på utkikk etter instruktører og eller personer med endel hundeerfaring, det jeg legger i erfaing er ikke at du har hatt hund siden du var 7 år osv osv. Relevant erfaring innen hundearbeide, spesielt brukshund ( spor, felt, rundering osv ). Selve instruktørutdannelsen er ikke så viktig, men egenerfaring settes høyt Du må forbredt på mye reising, spes helger og hektisk miljø. Søker også helst personer over 25 år
Dette er hva det står på nettby  Jeg kjenner ikke hundeskolen det skrives om her, men for meg så ser det ut som de søker etter folk med relevant erfaring til å kunne utdannes til instruktører iht sitt kursprogram. Kan jo ikke være noe negativt så lenge de kurser intstruktørene sine og ikke prøver å "blåse" opp kunnskapsnivået på instruktørene sine i omtalen av skolen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|