Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tina "på hjul"  (Lest 658 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« på: April 05, 2008, 18:43:05 »

I august i fjor ble puddelen Tina lam fra livet og ned. Nå kan hun gå igjen - takket være en «rullestol».

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.5289988
Loggført
KaBå
Gjest
« Svar #1 på: April 05, 2008, 19:10:24 »

Hmmm... jeg er temmelig skeptisk. Har selv hatt en hund som fikk prolaps og etter kort tid ble avlivet av humane årsaker. Ville aldri vurdert dette på min hund ivertfall. Lurer litt på livskvaliteten, kanskje den er ok Huh? Vet ikke.
Loggført
vovve
Valp
**
Utlogget Utlogget

Dobra Dozor Romanenka

« Svar #2 på: April 05, 2008, 21:40:31 »

Jeg hadde avlivet uten å blunke. Man har ikke lov å være egoist når man er hunde (dyreeier). De har andre behov enn oss, man skal ikke menneskliggjøre dem.
Loggført

Russisk sort terrier
Maria
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: April 06, 2008, 09:42:06 »

Sikkert en veldig vanskelig problemstilling dersom man selv kommer opp i den, selv om jeg selv tror avlivning hadde vært løsningen.

Det kommer ann på type hund selvfølgelig, men jeg tror faktisk de kan ha et fint liv, både i rullestol, eller med et amputert ben. Hunder er jo ekstremt tilpasningsdyktige, men når det gjelder den etiske problemstillingen, er vel det noe vi kommer til å oppleve ofte fremover nå som legevitenskapen har kommet lenger.
Loggført

Puma de Malandanza
BH Pico vom Haus Mecki SchH I
http://www.mrpico.com
Laila
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: April 06, 2008, 13:57:02 »

Virker litt "sykt" er min første tanke, men jeg har lært meg gjennom årene med hund at man skal ikke være så bastant å si at om det hadde vært meg så hadde jeg gjort si eller så.
Står man ført i en situasjon selv så viser det seg ofte at man handler anderledes enn man har trodd man ville gjøre  Smiley
Jeg tror faktisk denne hunden vil kunne trenes opp og lære å gå igjen for egen maskin  Wink
Loggført

Supreme Guardians Eleanor
BH Wickewire's Anguloa Clowesii
BH Mai Tuk Ninja
N S UCH BH N BCH IP( RSP3 RRP3 Lp Elite NBF spor A NBF rundering A)
Supreme Guardians Anastasia
BH RRP3 RSP1 Supreme Guardians Cleo
BH RSP1 Supreme Guardians Diablo
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: April 06, 2008, 13:58:58 »

Virker litt "sykt" er min første tanke, men jeg har lært meg gjennom årene med hund at man skal ikke være så bastant å si at om det hadde vært meg så hadde jeg gjort si eller så.
Står man ført i en situasjon selv så viser det seg ofte at man handler anderledes enn man har trodd man ville gjøre  Smiley
Jeg tror faktisk denne hunden vil kunne trenes opp og lære å gå igjen for egen maskin  Wink

Jeg er litt enig med deg her Laila. Er litt vanskelig å forutsi hvordan en selv vil reagere om en står i en slik situasjon selv. Vi vil vel alle gripe etter den berømte fliken om den er der...i gitte situasjoner, vil jeg tro.
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: