Sider: 1 [2]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Eksteriørutstilling - begynnelsen på slutten for din rase?  (Lest 2673 ganger)
0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.
Circameg
Administrator
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #15 på: April 20, 2008, 21:53:50 »

Prøv å holde en sakelig diskusjon her nå. En diskusjon uten å slenge med leppa.
Loggført

Skjønnheten kommer innenfra Smiley
http://www.gardsjente.com
Silje
Unghund
Utlogget Utlogget

Sofahunden

« Svar #16 på: April 20, 2008, 22:08:59 »

Ja, er da kun fakta og sitater hitil...
Loggført

AD BH Aice Av White Viking
vargfjells Locus

* www.brukshund.dinstudio.no *
Jolle
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #17 på: April 22, 2008, 23:08:55 »

Silje, du har jo tydeligvis en årelang erfaring med schæferhunder/Hvite hunder?Huh? Kanskje du bare skulle ringe Arne om det er noe du lurer på?Huh???
Loggført
Jolle
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #18 på: April 22, 2008, 23:17:40 »

Generelt sett, så synes jeg at angrip mot oppdrettere, personer burdte bli slått ned på. Uavhengig av hva en mener om disse!!!!
Loggført
Brukshundforumet Admins
Valp
**
Utlogget Utlogget

« Svar #19 på: April 22, 2008, 23:37:37 »

Vennligst før en sakelig diskusjon på generelt grunnlag, og hold navn utenfor!

Vi minner også om følgende:

Innleggene går ikke gjennom noen sensur før de postes. Da vi til tider har stor traffikk, er det ikke mulig og overvåke alt til en hver tid. Dersom du ser noe du finner støtende, upassende eller strider imot forumsreglene; Vennligst benytt rapporteringsfunksjonen ved det aktuelle innlegget, eller kontakt oss på post@brukshundforumet.com
Loggført
Jolle
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #20 på: April 22, 2008, 23:46:07 »

Enig med administrator. støtter den.    Smiley
Loggført
Silje
Unghund
Utlogget Utlogget

Sofahunden

« Svar #21 på: April 23, 2008, 00:19:31 »

Jeg skriver kun fakta og siterer det som blir sagt. Jeg har ikke hakket på noen oppdretter. Jølle burde virkelig prøve å holde en saklig diskusjon.

Dette er også NOE utenfor tema til trådstarter!!

Loggført

AD BH Aice Av White Viking
vargfjells Locus

* www.brukshund.dinstudio.no *
Jolle
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #22 på: April 23, 2008, 00:37:16 »

Dine siteringer har en merkelig vinkling, og tyder på at du er ute etter en bestemt oppdretter. Kjør bare på med dine meninger, utrolig usakelig er det iallefall.....
Loggført
Disco
Gjest
« Svar #23 på: April 23, 2008, 00:37:23 »

Hvor mange hvite gjeterhunder har du sett  og hvordan kan du si att dem er ødelagt på grunn av utseende Huh? etter som det er en rase som kun er avlet som gjeterhund siden 1930 tallet og til nå, avl på utseende er kun gjort siden dem ble offisielt godkjent i fci i august i år 2000, kanskje du svarer litt over evnet og ikke helt forstår hva rasen er for noe og prøve og gjør den til noe den ikke er ?? dette er en rase som er avlet for og vokte og gjete og i den forbindelsen så er den avlet på dyr som er skeptisk på folk og skarphet for og være en god vakthund for sine eiere for og være ekstra nyttige mot saue tyver,du kan jo la din hund treffe en steinalder sau dette er noe man kan se på rasen som helhet. du kan jo la din hund treffe en steinalder sau og la din hund hilse på fremmede etter en halv time da vil man få se hva hunden duger til. man kan gjerne bruke denne hunden til spor / rundering og lydighet men og trigge denne rasen som schh/ipo hund kan få uheldige utfall så lenge man ikke har nok kontroll på hunden, i utlandet så bruker mange av eierne rasen til schh men bruker da notorisk munnkurv på hundene når dem er sammen med  fremmede mennesker.

jeg vil bare si att jeg vet ikke om en oppdretter som ikke tenker gemytt på den hvite gjeterhunden.

det jeg ikke helt forstår er hvordan en rase som er avlet ut i fra schæferhund og er avlet for samme bruksområde kan forsvares å være "skeptisk til folk". Jeg kan heller ikke se det står i rasestandarden til HG at de skal være skeptisk. Min oppfattning er at de som sier det står i rasestandarden at de skal være reserverte mot mennesker forsvarer sin egen dårlige avl bak dette. Reservert mot fremmede mennesker betyr ikke redd eller engstelig som det virker som mange tror. Reservert betyr tilbakeholden. Og en trygg og mentaltsterk hund kan fint være tilbakeholden.

Hvorfor skulle det få uheldig utfall å trene værdens største brukshundsport IPO med HG? Er de så mentalt dårlige at de ikke tåler belastningene?
Loggført
Disco
Gjest
« Svar #24 på: April 23, 2008, 00:40:41 »

Dine siteringer har en merkelig vinkling, og tyder på at du er ute etter en bestemt oppdretter. Kjør bare på med dine meninger, utrolig usakelig er det iallefall.....

Synes dine sure innlegg er like usaklige. Jeg kan ikke se noen oppdrettere bli hengt ut med navn her?
Loggført
Jolle
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #25 på: April 23, 2008, 00:48:35 »

Ok, skjønner den. Hvis du ikke ser at en oppdretter blir hengt ut her, så er det vel ikke mye jeg kan si.......
Loggført
Disco
Gjest
« Svar #26 på: April 23, 2008, 00:55:11 »

Ok, skjønner den. Hvis du ikke ser at en oppdretter blir hengt ut her, så er det vel ikke mye jeg kan si.......

Hvor? Nå har jeg lest denne debatten flere ganger og kan ikke se noen bli uthengt. Denne uthenginga må være veldig intern sånn at kun dere invidde forstår den. Gi meg noen eksempler?
Loggført
Huffsa
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #27 på: April 23, 2008, 01:19:42 »

Kanskje greit å ta interne ting på kammerset? Det er sikkert ikke av allmenn interesse uansett.

Tips til Jølle: Bruk rapporteringsfunksjonen ved det innlegget du mener det foregår uthengning Smiley
Loggført

Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid..
Sider: 1 [2]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: