Sider: [1] 2 3 ... 6   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Underskriftskampanje mot "Hundehviskeren".. eller mot Canis?  (Lest 7764 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Belgisk.. naturligvis!
Gjest
« på: April 28, 2008, 13:27:47 »

Jeg fikk nettopp en mail fra Morten E som tar initiativ til en underskriftskampanje mot Hundehviskeren på TVNorge - og i samme slengen prøver å selge meg enda flere bøker om klikkertrening.

Jeg er lei av at Canis skal sitte med fasiten på alt av hundehold og dressur. Jeg kan ikke nok om dette til å si at den ene eller andre metoden er tull, og kanskje flere av disse ekspertene rundt oss burde ha litt av den samme ydmyke holdningen? Vi bør i allefall være våken nok til å stille spørsmålstegn med motivene til Morten E....

Forståelse for hunden som (rov)dyr og lederskap kan ikke være negativt? .. Kanskje litt vanskeligere å praktisere lederskap på delfiner.. ikke vet jeg?

Oppfordrer med dette til en underskriftskampanje mot Morten E og Canis jeg! Hva gjør man ikke for å bli populær  Grin
Loggført
KaBå
Gjest
« Svar #1 på: April 28, 2008, 14:26:26 »

Jeg har skrevet under på kampanjen mot "hundeviskeren" da jeg mener han er utdatert og gammeldags i sine metoder. Det finnes gode/bedre metoder som en kan heller bruke. Og en trenger ikke være klikkerfan fordeom.
Om Morten E. har sjulte motiver det vet jeg ingenting om, hehe, men selge bøker er nok ett av de  Wink Gode bøker syns jeg da  Grin
Så det blir ingen underskrift fra meg mot canis ivertfall  Cheesy
Loggført
Cathrine
Gjest
« Svar #2 på: April 28, 2008, 15:01:24 »

Jeg liker heller ikke å bli fortalt hva jeg skal se på TV eller ikke, så jeg har laget en mot kampanje

http://www.opprop.no/opprop.php?id=cesar
« Siste redigering: April 28, 2008, 15:03:29 av Cathrine » Loggført
Cathrine
Gjest
« Svar #3 på: April 28, 2008, 15:13:43 »

Denne fikk jeg på mail i dag og reagerer på måte dette gjøres på... Jeg mener folk må få velge selv hva de vil se på TV. Og mener Canis her går i mot demokratiet så lenge ikke begge sider blir hørt.

Protester mot "Hundehviskeren"!
TVNorge starter 4. mai programmet "Hundehviskeren" med den amerikanske hundetreneren Cesar Millan. Metodene som markedsføres i dette programmet er inhumane, farlige og utdaterte. De er i strid med kjent kunnskap og med de holdninger som bør prege det norske hundemiljøet.

Programmet er ødeleggende for det arbeidet Canis og mange andre personer og organisasjoner har nedlagt gjennom en årrekke for å spre faglig oppdaterte kunnskaper om hund og trening basert på positiv forsterkning. Vi oppfordrer derfor TVNorge til å ta programmet av plakaten snarest.

http://www.canis.no/hundehviskeren/

Vi skal sørge for at TVNorge får beskjed om denne underskriftslisten slik at de kan se hvor mange som protesterer. Ikke glem å tipse dine venner om denne listen også!

(Tok vekk en slem og skummel tracking kode fra linken, den vil spore alle klikk tilbake til epost motakeren)
« Siste redigering: April 29, 2008, 02:23:47 av StoreSlem » Loggført
Belgisk.. naturligvis!
Gjest
« Svar #4 på: April 28, 2008, 15:20:57 »

Jeg liker heller ikke å bli fortalt hva jeg skal se på TV eller ikke, så jeg har laget en mot kampanje

http://www.opprop.no/opprop.php?id=cesar

Hei... Teknisk du Cathrine  Grin .. Jeg har meldt meg av distribusjonslisten til Canis og de har mistet en kunde.  Når de blander kortene slik de gjør her blir det bare for dumt.
Loggført
Heidi
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #5 på: April 28, 2008, 15:25:16 »

Denne fikk jeg på mail i dag og reagerer på måte dette gjøres på... Jeg mener folk må få velge selv hva de vil se på TV. Og mener Canis her går i mot demokratiet så lenge ikke begge sider blir hørt.

Protester mot "Hundehviskeren"!
TVNorge starter 4. mai programmet "Hundehviskeren" med den amerikanske hundetreneren Cesar Millan. Metodene som markedsføres i dette programmet er inhumane, farlige og utdaterte. De er i strid med kjent kunnskap og med de holdninger som bør prege det norske hundemiljøet.

Programmet er ødeleggende for det arbeidet Canis og mange andre personer og organisasjoner har nedlagt gjennom en årrekke for å spre faglig oppdaterte kunnskaper om hund og trening basert på positiv forsterkning. Vi oppfordrer derfor TVNorge til å ta programmet av plakaten snarest.

http://www.canis.no/hundehviskeren/

Vi skal sørge for at TVNorge får beskjed om denne underskriftslisten slik at de kan se hvor mange som protesterer. Ikke glem å tipse dine venner om denne listen også!

Jeg har også blitt kraftig provosert over måten Canis gjør dette på. Det er nesten så de sidestiller seg med statskirka jo. Nei dette er for drøyt!!!!!!!!!!!!
Skrev under oppropet til Cath jeg:-)
« Siste redigering: April 29, 2008, 02:24:08 av StoreSlem » Loggført

Den som aldri gjør feil - har intet gjort!!
Silje
Unghund
Utlogget Utlogget

Sofahunden

« Svar #6 på: April 28, 2008, 16:40:27 »

Hallo??! Hva er poenget til Morten og co med detta da? Å overta hele (hunde)trener norge? Fins da andre metoder enn klikker?

Sånn da har jeg også skrevet under Cath's opprop.
Loggført

AD BH Aice Av White Viking
vargfjells Locus

* www.brukshund.dinstudio.no *
jaroshund
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: April 28, 2008, 17:10:46 »

Endelig noen som sier ifra at Canis og klikker har / er svaret på alt. Alle må selvfølgelig finne det som passer for sin hund. Jeg er glad for å få ny kunnskap fra flere kilder. ett klikk er ikke svaret på alt.
Jeg signerer Cath`s opprop - rett og slett for at jeg vil ha frihet til å se hva jeg vil på TV, og ikke minst selv vite noe om hva som funker best på MIN hund. Canis og klikker er ikke løsningen på alt!
Loggført

JaRo`s Hund http://jaroshund.no
Forhandler av Vom & Hundemat
KaBå
Gjest
« Svar #8 på: April 28, 2008, 17:38:15 »

Jeg er litt sjokkert, hva er grunnen til denne reaksjonen? Er det Canis som er noens flis i fingen eller er virkelig denne "hundeviskeren" så dyktig Huh? Jada at ingen skal bestemme hva dere skal se på tv, men den blir neppe tatt av programmet til TVN uansett. Er vel mere ett forsøk fra Canis sin side til å vise TVN at fleste parten av Norges Hundefolk ireagerer på denne Hundeviskeren, men de tar vel feil da Sad Virkelig synd for Hundeviskeren er ofte brutal og lite nytenkende. Som sagt det finnes mere humane måter å bruke, som NKK har sagt også: er det humane metoder er det etisk riktigere å bruke de foran harde/brutale måter. Men er klart at mange ikke gidder å ta til seg ny kunnskap, men heldigvis går verden fremover og flere og flere har forstått at en ikke trenger å bruke positiv straff verken under oppdragelse eller trening av hund, og ei heller på problemhunder. Det finnes en masse bivirkninger av straff, det er gjort meget mange dokumenterbare undersøkelser på det.
Loggført
Cathrine
Gjest
« Svar #9 på: April 28, 2008, 17:47:43 »

Melding fra TV Norge Smiley

Sitat
Hei & Takk for hyggelig mail,

Neida, de (få) som har klaget har fått svar og vi kommer IKKE til å ta
programmet  av !

Vi har fått bekreftet flere sesonger med Cesar så programmet vil bli å
finne på sendeskjemaet i lang tid fremover.
Loggført
Cathrine
Gjest
« Svar #10 på: April 28, 2008, 17:49:32 »

Jeg er litt sjokkert, hva er grunnen til denne reaksjonen? Er det Canis som er noens flis i fingen eller er virkelig denne "hundeviskeren" så dyktig Huh? Jada at ingen skal bestemme hva dere skal se på tv, men den blir neppe tatt av programmet til TVN uansett. Er vel mere ett forsøk fra Canis sin side til å vise TVN at fleste parten av Norges Hundefolk ireagerer på denne Hundeviskeren, men de tar vel feil da Sad Virkelig synd for Hundeviskeren er ofte brutal og lite nytenkende. Som sagt det finnes mere humane måter å bruke, som NKK har sagt også: er det humane metoder er det etisk riktigere å bruke de foran harde/brutale måter. Men er klart at mange ikke gidder å ta til seg ny kunnskap, men heldigvis går verden fremover og flere og flere har forstått at en ikke trenger å bruke positiv straff verken under oppdragelse eller trening av hund, og ei heller på problemhunder. Det finnes en masse bivirkninger av straff, det er gjort meget mange dokumenterbare undersøkelser på det.

Dette handler ikke om "flis i fingeren" til canis, det handler om at canis skal diktere hva jeg skal se på TV. Jeg lever i et demokrati og ønsker demokratiske avgjørelser. Ikke få tredd nedover hodet fra canis hva jeg skal mene.
Loggført
KaBå
Gjest
« Svar #11 på: April 28, 2008, 19:16:08 »

Dette handler ikke om "flis i fingeren" til canis, det handler om at canis skal diktere hva jeg skal se på TV. Jeg lever i et demokrati og ønsker demokratiske avgjørelser. Ikke få tredd nedover hodet fra canis hva jeg skal mene.

Er det snakk om å diktere da? Og når en snakker om demokrati, så er det vel det canis her forsøker?? Å se om det er nok folk til å stemme mot Milan. Har en ett budskap en brenner for, som feks. å vere imot bruk av straff i hundetrening og oppdragelse, er det en naturlig ting å fremme sitt budskap og da feks. lage en underskriftskampanje mot Milan.

Edit: Fikset quote. Admin
« Siste redigering: April 29, 2008, 16:49:46 av Brukshundforumet Admins » Loggført
Cathrine
Gjest
« Svar #12 på: April 28, 2008, 19:28:44 »

Er det snakk om å diktere da? Og når en snakker om demokrati, så er det vel det canis her forsøker?? Å se om det er nok folk til å stemme mot Milan. Har en ett budskap en brenner for, som feks. å vere imot bruk av straff i hundetrening og oppdragelse, er det en naturlig ting å fremme sitt budskap og da feks. lage en underskriftskampanje mot Milan.

De forsøker å få et program bort fra TV som mange faktisk vil se.  Og ikke bare det, de påtvinger folk sine meninger om dette igjennom det å bruke mailinglisten på folk som har handlet på canis.

Canis:
Sitat
Vi oppfordrer derfor TVNorge til å ta programmet av plakaten snarest.

Ikke alle deler din mening om dette. Jeg har ikke sett alle episodene av Cæsar Milan og ønsker å se så mange som mulig for å selv gjøre meg opp en mening, ikke bli fortalt hva jeg skal mene. Til nå deler jeg ikke din og canis sin oppfattning om at metodene til Milan er grusomme. Så hvorfor skal dere bestemme over hva jeg skal se på TV?

Loggført
KaBå
Gjest
« Svar #13 på: April 28, 2008, 20:07:05 »

Visst det er så mange som vil se Milan og programmene hans, er det synd, uti fra mitt synspunkt. Jeg forventer ikke at alle skal dele mitt syn på noe som helst, ei heller vil jeg nekte noen å se programmer på tv etc. Men stiller meg tvilende til at en som bruker treningsmetoder som ofte grenser til alvorlig dyreplaging, som feks. bruk av pgghalsbånd, kvelning og andre ekle metoder, bør få sende tid på tv for å lære det norske folk hundetrening. Det er min mening og andre får ha sin. Og hva Canis gjelder og om de krysser over noen fornuftige/akseptable grenser det får de stå for selv, jeg vet bare det at de fremmer positiv trening som uansett er mye bedre enn Milans. Og igjenn dette er mine meninger som jeg ikke forventer eller tror alle er enige i. Og det ligger mye ute på nett om og av Milan for de som er interessert.
Loggført
KaBå
Gjest
« Svar #14 på: April 28, 2008, 20:40:19 »

Vil bare legge inn en link som jeg mener forklarer helt klart hvorfor evt. "Hundeviskeren" ikke er ett godt program. 
http://www.canis.no/bibliotek/artikler.php?id=215
Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 6   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: