Sider: 1 ... 4 5 [6]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Underskriftskampanje mot "Hundehviskeren".. eller mot Canis?  (Lest 8249 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Maria
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #75 på: Mai 02, 2008, 14:58:00 »

Jeg er enig med deg Cathrine, dette har tatt 'litt' av  Smiley Reagerer på Morten E's uttalelse om at 'dere må gjerne mene hva dere vil om Canis og treningsmetoder' samtidig som han ønsker å stoppe et tv-program fordi man 'ikke liker innholdet'

Slik kontroll og sensur minner meg om land og personer jeg ikke ønsker å identifisere meg med og tar det som en fornærmelse fra Morten E sin side at han ikke tror vi tv-seere selv klarer å vurdere 'riktigheten' av metodevalget. Selvfølgelig vil det alltid være noen som ikke evner dette, men man kan ikke pakke inn alt i silkepapir og drive sensur i et demokrati.

Når jeg deltar på hundeseminarer, eller kjøper treningsbøker for den saks skyld, gjør jeg som de fleste her inne 'kjøper' kun det som passer meg og min hund. Man MÅ ikke gjøre alt man blir fortalt og det er faktisk mulig å velge bort det som ikke passer  Roll Eyes og ønsker meg frabedt av at 'barnehageonkler' skal fortelle meg hva jeg skal se på.

PS! Ser på krim også jeg........og har t.o.m. holdt med 'the bad guy' uten å ha tatt skade  Grin Grin Grin

Loggført

Puma de Malandanza
BH Pico vom Haus Mecki SchH I
http://www.mrpico.com
FruJonas
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #76 på: Mai 02, 2008, 15:37:23 »

Vil bare legge inn en link som jeg mener forklarer helt klart hvorfor evt. "Hundeviskeren" ikke er ett godt program. 
http://www.canis.no/bibliotek/artikler.php?id=215

Når jeg leser denne "artikkelen"  og innlegg her som forteller at folk blir dårlig eller gråter.. så lurer jeg: Er jeg virkelig så ond? Eller dum? .. eller hater jeg hunder?.. En får jo inntrykk at han henger hundene opp i kjetting og pryler dem til de lyer.

I enkelte miljøer virker det som klikkeren har overtatt all verbal kommunikasjon og kroppsspåk mellom hund og fører. Jeg har sett klikkertrente hunder som har mistet så mye av hunden i seg at de ikke har initiativ til å løpe mer enn 20 meter ut på rundering før de stopper opp og venter på instruksjonen / bekreftelsen.. klikket som aldri kommer  Shocked

Det jeg reagerte på da jeg startet denne diskusjonen er ikke at folk har sterke meninger om programmet, men at Canis nok en gang flagger den ene og fulle sannheten. Jeg reagerer også på at de bruker skremselspropaganda til å prøve å selge flere klikkerbøker og kurs. Klikkere burde definitivt være merket med "Fare  - må kun brukes under kyndig veiledning". Lett å klikke feil... eller å svelge klikkeren.  Grin

Prøv barneoppdragelse med bare positiv forsterkning og klikker  Grin Det må ikke bli slik at det skal være mer naturlig å grensesette unger enn hunder. En unge har tross alt ikke skarpe tenner og et kjevetrykk på et tonn.  Nok av triste barneskjebner som skyldes manglende lederskap og grensesetting.

Jeg har kommet inn litt sent både på forumet og i denne tråden, men har fulgt den fra Canis. Uansett må jeg bare signere på dette innlegget, utrolig bra og RIKTIG skrevet!!!!
Loggført

En labrador er ingen sofapute!
Heidi og Cirka
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #77 på: Mai 02, 2008, 16:55:35 »

Mitt største problem er at denne debatten foregår på minst tre forum. Og jeg er bare inne å leser på ett.. Blir sliten i hodet av dette..  Undecided
Loggført

when you try it, you don't want anything else....
appa
Nyfødt
*
Utlogget Utlogget

« Svar #78 på: Oktober 24, 2008, 10:20:48 »

Smiley Jeg er mot Canis.. Gleder meg til å være medlem her.. Det virker på meg som at Canis overdramatiserer for Hundehviskeren for å ikke miste boksalg selv. En hund er ikke et menneske og jeg synes heller ikke at Cesar sparker hundene men dulter bort i de. JEG VIL VELGE SELV HVA JEG VIL SE PÅ TV.
Loggført
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #79 på: Oktober 24, 2008, 11:09:10 »

Grin
Loggført

BH Welincha's Mirakel
Linn_Maage
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #80 på: Oktober 25, 2008, 20:18:26 »

Hundeviskeren er jo ganske så bra da vil nå jeg påstå Smiley
Trenger flere slike folk her i verden...
Loggført
Sider: 1 ... 4 5 [6]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: