Sider: 1 ... 3 4 [5] 6   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Underskriftskampanje mot "Hundehviskeren".. eller mot Canis?  (Lest 8249 ganger)
0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #60 på: April 30, 2008, 17:05:33 »

auuuuda...denne skrapa canis nå har fått må gjøre skikkelig vondt Cool....Kanskje de burdte brukt klikker og postive trening på oss..hohoho....., og ikke tvang... Grin
Loggført
Cathrine
Gjest
« Svar #61 på: April 30, 2008, 17:09:20 »

auuuuda...denne skrapa canis nå har fått må gjøre skikkelig vondt Cool....Kanskje de burdte brukt klikker og postive trening på oss..hohoho....., og ikke tvang... Grin

Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Den beste jeg har hørt på lenge Wenche...hehe  Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin
Loggført
StoreSlem
Administrator
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #62 på: Mai 01, 2008, 00:40:21 »

Om dere virkelig vil bite litt tilbake mot denne aktøren så er det noen ting dere kan gjøre. Hadde jeg fått denne eposten så hadde jeg gjort følgende.

Del 1 Forbrukerombudet

Åpnet den orginale eposten, trykket forward og lagt in adressen post@forbrukerombudet.no

Så hadde jeg skrevet noe som dette

Hei,

Jeg har mottatt denne eposten fra et sted der jeg deltar i diskusjoner rundt dyrehold (nettsamfunn )  For å være med der må man godkjenne at denne leverandøren kan sende tilbud om bøker og nye produkter. Dette er noe jeg har akseptert. Denne eposten inneholder en invitasjon til en politisk aksjon som ikke er inkludert i brukeravtalen til nettstedet.  Jeg vil at dere vurderer denne eposten som er inkludert i denne mot markedsføringslovens § 2b (§ 2b. Begrensninger i bruk av visse kommunikasjonsmetoder)

Denne leverandøren bruker også en metode som kan minne om en politisk protest for å selge bøker jeg ber også at dere  vurdere teksten i denne eposten mot markedsføringslovens §2 (Villedende forretningsmetoder)  og § 3. (Utilstrekkelig veiledning m.v.)

Med vennlig hilsen

XXXXX

Så til del nr 2

Canis kjøper sin nyhetsbrev tjeneste fra apsis.no så det er også en fin ting å varsle denne leverandøren om dette. Så igjen åpne eposten og trykk forward og putt inn info@apsis.no som epost adresse

Jeg hadde skrevet en tekst ganske lik denne:

Hei, jeg har denne uke mottatt en epost fra en av deres kunder Canis.no, jeg anser den som spam da inneholdet i denne eposten ikke er er omfattet av brukeravtalen til nettstedet.  Teksten i denne eposten strider er også sendt til forbrukerombudet for vurdering om den strider mot markedsføringslovens §2 (Villedende forretningsmetoder).

Jeg håper dere kan ta en vurdering av dette selv, da jeg har inkludert den mottatte eposten i denne meldingen.  Jeg håper dere vil ta en prat med deres kunde og kanskje gi den kunden en veiledning om hvordan de bedre kan holde seg 100% innenfor norsk lov.

Jeg regner med at dere er en seriøs aktør og at det ikke er noe behov for å sende epost til mine kontakter om å be de legge inn apsis sine servere i sine spamfiltere.

Med vennlig hilsen

XXXXX
Loggført

Det bor en grevling i taket
Venus
Unghund
Utlogget Utlogget

Pinnedyret

« Svar #63 på: Mai 01, 2008, 01:09:00 »

Hehe ja  Grin  Nei jeg mener mishandling er om en løfter hunden langt opp og denger den i bakken, sparker, slår osv. jeg mener også pigghalsbånd, strømbruk, kvelning så hunden må kjempe for livet som mishandling. Og alt dette er etter norsk lov definert som ulovlige treningsmetoder, uansett grunn.
Det er vel et definisjonsspørsmål. Det blir liksom ingen mellomting her. Jeg er ikke redd for å fortelle frekke hunder hvor landet ligger, ved for eksempel å klype dem i øret og nappe i halsbåndet. Det er likevel ikke synonymt med at jeg glatt hadde revet øret av bikkjen, eller vridd om halsen på den dersom jeg ble forbannet.

For enkelte problemhunder - nei, ikke folk med et hundeproblem - kan det være snakk om liv og død, setter man hardt mot hardt kan det løse seg, forsetter man å stryke hunden med hårene går det bare en vei. Noen ganger kan det faktisk være verdt et forsøk. Jeg synes ikke det er så alt for gale å måtte dingle etter kjettingstrupen i noen sekunder i bytte mot et liv.

Også er det en annen ting som slår meg når det gjelder dette med strøm. En ting er dressur med bruk av strøm, men er det fortsatt greit å strømme hundene sine for sau? Eller er dette nå definert som hundemishandling?

Sitat
Jeg sier ikke at bruk av tradisjonelle metoder ikke funker eller er mishandling, men jeg vet positiv straff gir negative konsekvenser. Og jeg syns det er uetisk å bruke positiv straff nå når det faktisk er så mye forskning og arbeid for å dokumentere hvor uheldig det er + at det finnes andre metoder.
Ok, men har du konkrete tilfeller du kan referere til, når det gjelder uheldige utfall ved tradisjonell hundetrening, for eksempel Järverud for å ha et utgangspunkt.

Jeg kan jo komme med et motsatt eksempel Wink Jeg prøvde virkelig jeg, å følge Fjellanger sine prinsipper lenge, og mer eller mindre slavisk. Men for å gjøre en lang historie kort, så kommer jeg ALDRI til å finne på å gjøre noe så dumt igjen. Hele hundeholdet gikk rett på ræv med de "positive" holdingene og det endte med at jeg måtte til med en skikkelig makeover med en metode som fungerte. Det var ikke noe hokus pokus heller, bare god gammeldags grensesetting som skulle til. Jeg gikk fra å ha en vrang, frekk og ulydig tispe, til å få en fantastisk herlig hund, som jeg kunne kose meg med. Og gjett hva, jeg tror hun trives himla godt med den tilværelsen også. Det er ytterst sjelden jeg trenger å korrigere henne, fordi vi endelig spiller på samme lag, til tross for den "tradisjonelle" metoden jeg sverger til.

Nå er det sikkert mange som gjerne skulle fortalt meg at det var jeg som gjorde noe galt under oppdragelsen av tispeskinnet. For hvis jeg bare hadde hatt vett til å følge de positive prinsippene riktig så...Vel jeg mener selv jeg gjorde tingene etter boken, så hvorfor gikk det til h****** da? Kanskje fordi det viser seg at det ikke alltid er slik at det som ser fint ut på papiret fungerer i praksis? Men hva vet vel jeg?

Per i dag lever vi en flokk med syv hunder, og vi har visse huseregler som skal følges, overtredelser medfører faktisk straff hvis advarsler ikke tas til etterretning. Sånn er det i en flokk, enten det gjelder mennesker eller dyr. Korreksjon og straff er en del av oppdragelsen her, akkurat som at belønning og positiv forsterkning også er en del av hverdagen.
Loggført

Snusken
Gjest
« Svar #64 på: Mai 01, 2008, 08:16:03 »

StoreSlem

Takk for tips, jeg skal vurdere å gidde skrive inn en sånn klage på flere.
Finner meg ikke i sånt piss i mailboksen min med bakgrunn i at noen "adferskonsulenter" har sett noe på yuotube.
At Canis åpner dørene for inntekter med annonsører som Nordenstam og Aktiv Hund for å få ting til å gå rundt sier sitt. Dette er hundeskoler som praktiserer positiv straff og Magne Gjertsen er vel Gry Løbergs fiende etter Redaksjon1?
Jeg har og fått oppfordring fra Hund i fokus. http://hundifokus.no/ og ble dypt skuffet da jeg trudde jeg sto på mailingliste for kursinfo, ikke propaganda.
Loggført
Snusken
Gjest
« Svar #65 på: Mai 01, 2008, 08:22:55 »

Svar til Hund i Fokus som og sendte meg dette pisset....

Vennligst slett meg fra mailingliste.
Jeg er intressert i din kursvirksomhet, ikke propaganda som det du sender meg.
At du synker så lavt ned og følger Canis sin opptreden her skuffer meg.
Lykke til videre.
Loggført
KaBå
Gjest
« Svar #66 på: Mai 01, 2008, 10:43:06 »

Hehe ja  Grin  Nei jeg mener mishandling er om en løfter hunden langt opp og denger den i bakken, sparker, slår osv. jeg mener også pigghalsbånd, strømbruk, kvelning så hunden må kjempe for livet som mishandling. Og alt dette er etter norsk lov definert som ulovlige treningsmetoder, uansett grunn.
Det er vel et definisjonsspørsmål. Det blir liksom ingen mellomting her. Jeg er ikke redd for å fortelle frekke hunder hvor landet ligger, ved for eksempel å klype dem i øret og nappe i halsbåndet. Det er likevel ikke synonymt med at jeg glatt hadde revet øret av bikkjen, eller vridd om halsen på den dersom jeg ble forbannet.

For enkelte problemhunder - nei, ikke folk med et hundeproblem - kan det være snakk om liv og død, setter man hardt mot hardt kan det løse seg, forsetter man å stryke hunden med hårene går det bare en vei. Noen ganger kan det faktisk være verdt et forsøk. Jeg synes ikke det er så alt for gale å måtte dingle etter kjettingstrupen i noen sekunder i bytte mot et liv.

Også er det en annen ting som slår meg når det gjelder dette med strøm. En ting er dressur med bruk av strøm, men er det fortsatt greit å strømme hundene sine for sau? Eller er dette nå definert som hundemishandling?

Sitat
Jeg sier ikke at bruk av tradisjonelle metoder ikke funker eller er mishandling, men jeg vet positiv straff gir negative konsekvenser. Og jeg syns det er uetisk å bruke positiv straff nå når det faktisk er så mye forskning og arbeid for å dokumentere hvor uheldig det er + at det finnes andre metoder.
Ok, men har du konkrete tilfeller du kan referere til, når det gjelder uheldige utfall ved tradisjonell hundetrening, for eksempel Järverud for å ha et utgangspunkt.

Jeg kan jo komme med et motsatt eksempel Wink Jeg prøvde virkelig jeg, å følge Fjellanger sine prinsipper lenge, og mer eller mindre slavisk. Men for å gjøre en lang historie kort, så kommer jeg ALDRI til å finne på å gjøre noe så dumt igjen. Hele hundeholdet gikk rett på ræv med de "positive" holdingene og det endte med at jeg måtte til med en skikkelig makeover med en metode som fungerte. Det var ikke noe hokus pokus heller, bare god gammeldags grensesetting som skulle til. Jeg gikk fra å ha en vrang, frekk og ulydig tispe, til å få en fantastisk herlig hund, som jeg kunne kose meg med. Og gjett hva, jeg tror hun trives himla godt med den tilværelsen også. Det er ytterst sjelden jeg trenger å korrigere henne, fordi vi endelig spiller på samme lag, til tross for den "tradisjonelle" metoden jeg sverger til.

Nå er det sikkert mange som gjerne skulle fortalt meg at det var jeg som gjorde noe galt under oppdragelsen av tispeskinnet. For hvis jeg bare hadde hatt vett til å følge de positive prinsippene riktig så...Vel jeg mener selv jeg gjorde tingene etter boken, så hvorfor gikk det til h****** da? Kanskje fordi det viser seg at det ikke alltid er slik at det som ser fint ut på papiret fungerer i praksis? Men hva vet vel jeg?

Per i dag lever vi en flokk med syv hunder, og vi har visse huseregler som skal følges, overtredelser medfører faktisk straff hvis advarsler ikke tas til etterretning. Sånn er det i en flokk, enten det gjelder mennesker eller dyr. Korreksjon og straff er en del av oppdragelsen her, akkurat som at belønning og positiv forsterkning også er en del av hverdagen.

At du klyper i øret og napper i halsbåndet ser jeg ikke på som mishandling, om du hadde lest mine tidligere innlegg ville du fint sett det. Og når du nevner det med saueavvenning med strøm, vet du hvor mange av hundene det faktisk funker på?Huh? Det er gjort undersøkelser, og det er skremmende at folk tror hundene sine blir sauerene etter strømbruken.

Om ikke du kjenner til konkrete tillfeler av uheldige konsekvenser av bruk av positiv straff, er det ikke rart du ikke fikset fjellanger sine metoder.

Nå var ikke denne tråden om meg, føler den blir for personlig og folk ikke klarer å holde seg saklige. Så takker for meg her for denne gang.
Loggført
Northstream
Nyfødt
*
Utlogget Utlogget

« Svar #67 på: Mai 01, 2008, 11:00:03 »

Heisan,
Jeg er nykommer her på forumet. Jeg har tidligere drevet en del med bruks, først og fremst med belgere, men også schæfer m.m., men har utover det alltid holdt på med jakthunder av forskjellige typer. Fuglehunder (ES & P) har jeg holdt på med siden barndommen og det er der mitt største interesse ligger.
Jeg har i dag lest litt på disse sidene og må si at jeg er imponert. Det er godt å se at det finnes fornuftige og oppegående brukshundefolk, og at dere ikke er blitt fullstendig oversvømt av en sekt som Canis. Måten de har oppført seg i denne Cesar Milan saken er fullstendig latterlig, som med så mye annet de har kjørt sin propaganda for og imot de seneste årene. Dette har vært debattert flere steder, ikke minst i fuglehundmiljøene som de aktivt har gått inn for å svartmale. Det er også derfor soleklart at de har fått mye pepper gjennom tidene på forum som birddog.nu og fuglehunder.no  Sjekk evt. også denne siden til norsk-svensken Michael Fossum: http://www.engelsksetter.se/text1_39.html

Det jeg noterer meg i flere forum, også her på brukshundforumet, er at de alle synes ha noen av de samme anonyme (& entusiastiske) debattanter som sterkt argumenterer for Canis sine synspunkter/prinsipper, forretningside, litteratur osv., men samtidig deklarerer at de intet har med dem å gjøre.

Ser frem til noen gode debatter her inne (og da tenker jeg ikke om og med Canis-sekten).
Loggført
Venus
Unghund
Utlogget Utlogget

Pinnedyret

« Svar #68 på: Mai 01, 2008, 14:10:14 »

At du klyper i øret og napper i halsbåndet ser jeg ikke på som mishandling, om du hadde lest mine tidligere innlegg ville du fint sett det.

Jeg har lest dine innlegg, og jeg konkluderer ikke med at du ser på all positiv straff som mishandling, jeg snakker generelt. Jeg vet bare at en stor andel hundefolk/-trenere ser på meg som en degradert tulling, som ikke har sett lyset enda. Men jeg har faktisk vært der, og sett at enkelte metoder ikke er noe for meg og mitt hundehold. Punktum. Jeg vil virkelig si at jeg har gjort mitt, og når jeg ser at en ting ikke fungerer - så ønsker jeg ikke å bli dømt nord og ned på grunn av min holdningsendring.

Folk måper hvis de ser at jeg korrigerer hundene mine, men faktisk så er folk like sjokkert over hvor velfungerende og lydige de er i andre sammenhenger.

Sitat
Og når du nevner det med saueavvenning med strøm, vet du hvor mange av hundene det faktisk funker på?Huh? Det er gjort undersøkelser, og det er skremmende at folk tror hundene sine blir sauerene etter strømbruken.
Vel, dette er ikke mitt område, men hadde vært interressant å sett den undersøkelsen. Men med andre ord, dette er altså mishandling?

Sitat
Om ikke du kjenner til konkrete tillfeler av uheldige konsekvenser av bruk av positiv straff, er det ikke rart du ikke fikset fjellanger sine metoder.
Klart jeg har fått min dose med skrekkhistorier, så absolutt. Men der har du det igjen, det var jeg som ikke fikset, metoden var tipp topp, den. Den har jeg hørt før, men du skulle bare visst hvor ortodoks og engasjert jeg var i min tid.

Sitat
Nå var ikke denne tråden om meg, føler den blir for personlig og folk ikke klarer å holde seg saklige. Så takker for meg her for denne gang.
Men kjære deg, nå var det ikke min intensjon å diskutere deg eller ditt hundehold. Jeg har ikke noe i mot å bruke metoder som funker uansett hvilken (og nei, da mener jeg ikke metoder som innebefatter reell mishandling). Det jeg ikke liker er at Canis-folket generelt påberoper seg monopol på vett, og alle andre gjør tingene FULLSTENDIG galt. Og det blir helt feil i mitt hode i hvert fall, særlig når deres metoder slett ikke er noe bedre alternativ.
Loggført

Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #69 på: Mai 01, 2008, 14:36:55 »

Hur kan 110 decibel "klick" vara bättre än kommunikation?

Tänk när man växte upp: då var hundsyn likvärdigt med hundklok och det att vara snäll mot djur var en självklarhet. Gubbarna och kärringarna förstod att en nöjd och glad hund var den hunden som gav allt på jakten. Dock glömde man aldrig bort att hunden är ett djur och att djur har andra behov och reaktioner än oss människor.     

Nu är det inte längre så, nu är jag och mina läromästare några förstenade stofiler som misshandlar våra djur. Hur gick det till? 
Jag vet hur det gick till och det finns två ord som beskriver det hela: marknadskrafter och bedrägeri (typ tv-shop)!      

Les resten av ytringen her: http://www.engelsksetter.se/text1_39.html 

Med tillatelse fra Michael Fossum alias Mikewest   
http://www.engelsksetter.se/

Edit:admin
« Siste redigering: Mai 01, 2008, 15:07:41 av Brukshundforumet Admins » Loggført
MortenE.
Nyfødt
*
Utlogget Utlogget

« Svar #70 på: Mai 02, 2008, 00:44:27 »

Kjære Storeslem!

Hvis du på forhånd hadde tatt opp dette med Canis hadde du sluppet å publisere den lange avhandlingen din - den er fullstendig feil. Jeg håper du ikke har sendt dette videre til Forbrukerombudet...

Her er den riktige versjonen av saken:

1. Canis sender KUN nyhetsbrev til de som FRIVILLIG har meldt seg på vårt nyhetsbrev. Punktum. Vi sender IKKE spam!

2. Ved påmelding til nyhetsbrevet står det: "Hold deg oppdatert om nye hundebøker, produkter, kurs/seminarer og andre nyheter fra Canis!" Protestlisten vi sendte mail om er en "annen nyhet" og det er helt i tråd med avtalen å informere om dette. Alle som står på listen vet også at de jevnlig vil motta reklame for bøker og andre produkter. At noen ikke liker koblingen mellom protest og bøker får så være. Millan har et eget TVprogram der han effektivt markedsfører sine metoder - Canis informerer ved å selge bøkene våre...

Canis.no er en av landets eldste nettbutikker, og vi har også vært NSAFE-godkjent (som en av veldig få norske nettbutikker uansett bransje) i flere år helt til merkeordningen ble nedlagt ved nyttår i år. Det hadde vi ikke blitt uten å følge alle norske lover samt at vi overoppfyller retningslinjer fra Forbrukerombudet.

Jeg ber dere derfor sjekke fakta bedre før dere publiserer falske anklager i framtiden.

Understreker også at dere gjerne må mene hva dere vil om både Canis og treningsmetoder - det tar vi gjerne en diskusjon om. Men ved falske anklager om lovbrudd setter vi en stor og stygg strek.

mvh
Morten Egtvedt
(redaktør Canis.no)
Loggført
StoreSlem
Administrator
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #71 på: Mai 02, 2008, 00:53:40 »

Forbrukerombudet er gitt myndighet i lov fra stortinget å håndheve markedsføringsloven.

Ulovlig uadressert epost er håndhevet i markedsføringslovens paragraf 2b  og om denne måten dere har valgt å markedsføre dere på er villedende ovenfor en forbruker da dere gjemmer dere bake en protestaksjon for å selge bøker ligger under markedsføringslovens §2.

Å be forbrukerombudet som er helt riktig myndighet om å se på denne saken er noe alle seriøse aktører vil ønske velkommen, på den måten så får man en endelig avgjørelse og en prosess som garanterer både forbrukeren og det den aktuelle tilbyderens rettigheter på det beste.

At et eneste utsalgssted i Norge ikke ønsker en behandling av forbrukerombudet og er i stand til å stå for sine markedsføringsmetoder gjør at jeg personlig ser på dere mer og mer som en MEGET useriøs aktør i markedet.

Edit:

Å ja.. for å presisere min rolle her, jeg har adminrettigheter på forumet, jeg oppgraderer forumet og passer på at det funker teknisk, alt jeg skriver er som privatperson og har du noen beef med det jeg skriver så kom etter meg og ikke etter forumet.
« Siste redigering: Mai 02, 2008, 00:56:35 av StoreSlem » Loggført

Det bor en grevling i taket
Northstream
Nyfødt
*
Utlogget Utlogget

« Svar #72 på: Mai 02, 2008, 08:59:55 »

Det var jo interessant at det ikke er spam... Jeg kutter og limer litt fra ett annet forum:

"at det er Spam er det vel ingen tvil om når de i tillegg til å bruke sine egne kundelister også tok alle gruppemailadressene til NKK - dvs at alle vi som er kontaktpersoner i en av NKKs samarbeidende klubber (fuglehundklubber, raseklubber og jeger og fiskeforeninger) fikk ca 50 slike mail den dagen..."

jeg personlig ser på dere mer og mer som en MEGET useriøs aktør i markedet.

Det er vi mange som er glatt enige om!
Loggført
Ole B. Rumm
Valp
**
Utlogget Utlogget

« Svar #73 på: Mai 02, 2008, 12:55:07 »

2. Ved påmelding til nyhetsbrevet står det: "Hold deg oppdatert om nye hundebøker, produkter, kurs/seminarer og andre nyheter fra Canis!" Protestlisten vi sendte mail om er en "annen nyhet" og det er helt i tråd med avtalen å informere om dette.

Beklager Morten, det er ikke det som står:
Nyhetsbrev
Canis sender ca. 1 gang i uka ut sitt nyhetsbrev. I nyhetsbrevet får du informasjon om nye hundebøker, kurs eller andre viktige begivenheter.

Får ikke propaganda mot andre til å passe i noen av disse kategoriene.
Loggført
Cathrine
Gjest
« Svar #74 på: Mai 02, 2008, 13:26:11 »

Kjære Storeslem!

Hvis du på forhånd hadde tatt opp dette med Canis hadde du sluppet å publisere den lange avhandlingen din - den er fullstendig feil. Jeg håper du ikke har sendt dette videre til Forbrukerombudet...

Her er den riktige versjonen av saken:

1. Canis sender KUN nyhetsbrev til de som FRIVILLIG har meldt seg på vårt nyhetsbrev. Punktum. Vi sender IKKE spam!

2. Ved påmelding til nyhetsbrevet står det: "Hold deg oppdatert om nye hundebøker, produkter, kurs/seminarer og andre nyheter fra Canis!" Protestlisten vi sendte mail om er en "annen nyhet" og det er helt i tråd med avtalen å informere om dette. Alle som står på listen vet også at de jevnlig vil motta reklame for bøker og andre produkter. At noen ikke liker koblingen mellom protest og bøker får så være. Millan har et eget TVprogram der han effektivt markedsfører sine metoder - Canis informerer ved å selge bøkene våre...

Canis.no er en av landets eldste nettbutikker, og vi har også vært NSAFE-godkjent (som en av veldig få norske nettbutikker uansett bransje) i flere år helt til merkeordningen ble nedlagt ved nyttår i år. Det hadde vi ikke blitt uten å følge alle norske lover samt at vi overoppfyller retningslinjer fra Forbrukerombudet.

Jeg ber dere derfor sjekke fakta bedre før dere publiserer falske anklager i framtiden.

Understreker også at dere gjerne må mene hva dere vil om både Canis og treningsmetoder - det tar vi gjerne en diskusjon om. Men ved falske anklager om lovbrudd setter vi en stor og stygg strek.

mvh
Morten Egtvedt
(redaktør Canis.no)

Jeg klarer ikke helt med å henge med i svingene her lengre. Dette har jo tatt fullstendig av… Det blir litt for mye amerikanske tendenser…

Hele greia starta for meg som for mange andre med mailen fra canis. Det jeg reagerte på var å fjerne et program på TV fordi dere ikke liker innholdet. Det klare politiske budskapet sammen med reklame for å selge sine egne bøker.  Oven fra og ned holdningen til personer med andre treningsmåter reagerte jeg også på.

Jeg kan heller ikke huske at jeg noen sinne har haket av for å motta nyhetsmailer fra canis. Har det alltid vært sånn at en må hake av for dette Morten? Eller har det fra de som har vært kunder/medlemmer lenge på canis blitt slik at de automatisk har havnet i nyhetsmail listen? 

Når det gjelder dette med at jeg har beskyldt canis for lovbrudd så har det aldri vært intensjonen min å gjøre det. Før denne debatten ante jeg ikke en gang at spaming er et lovbrudd….  Min mailkonto merker alle masseutsendelser som spam og det er derfor et ord jeg bruker for å beskrive det jeg har fått på mail og ikke en beskyldning om lovbrudd. Ordet lovbrudd dukka ikke opp før jeg ble truet med søksmål fra canis…

For meg handlet underskriftskampanjen på opprop.no om å si min mening i en sak. Det har aldri handlet om å henge ut canis.  Men det var umulig å holde firmaet canis utenfor i og med at det var canis som gjorde det som provoserte meg.

Sitat fra Morten E på: http://dyresonen.no/forum/index.php?s=&showtopic=34045&view=findpost&p=521791
Sitat
XO kan enkelt opprette en ny konto når som helst, og jeg har ingenting usnakket med henne.

Dette er vel heller ikke helt sant…? Jeg var i 1,5 døgn utestengt fra å lese og skrive på forumet til canis. Dette bildet kom opp da jeg forsøkte å gå inn på debatter på forumet. http://s127.photobucket.com/albums/p147/kennelxo/DIV/?action=view&current=___Image4.jpg

Jeg sendte en mail til canis og ba om å bli slettet fra kunderegister/mailliste.  Ikke om å få slettet brukerkontoen min. Jeg prøvde å registrere en ny profil hos dere og den ble slettet etter ca 1 time… Jeg føler ikke at det er å ”enkelt opprette en ny konto”. Jeg tar hintet og registrerer ikke en 3’de konto….
« Siste redigering: Mai 02, 2008, 13:27:57 av Cathrine » Loggført
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: