|
FruJonas
|
 |
« på: Mai 02, 2008, 10:03:21 » |
|
Nå har jeg akkurat registrert meg på dette forumet, etter alt som pågår på C....is... Vet ikke hvordan dette forumet er, lurer nå på hva dere bruker hundene deres til og om jeg vil finne mange LP-folk her? Eller går det mest i schæfer, IPO og bruks? Må tillegge at jeg ikke har undersøkt i gamle tråder, det er mye enklere å ta det på denne måten. Takk for svar!!! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
En labrador er ingen sofapute!
|
|
|
|
Wenche Jo
|
 |
« Svar #1 på: Mai 02, 2008, 10:08:31 » |
|
Hei Jonas. Velkommen til brukshundforumet. Her inne vil du finne et bredt spekter av folk (og hunderaser) som driver med stort sett det meste innen hund, alt fra nrh til rally/agility, og selvfølgelig LP. Vi har forskjellige underforum for de fleste grupper. Så her det det bare å hive seg igang, spørre og grave, dele erfaringer, bilder osv... Selv driver jeg med jakt, lp, rik og nbf....alt er gøy 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
jaroshund
|
 |
« Svar #2 på: Mai 02, 2008, 12:57:42 » |
|
Hei og velkommen  Hos meg er det agility som er den store lidenskapen! Men alltid morsomt å være en del av ett forum som driver med andre aktiviteter også - tror en kan lære mye av andre miljøer enn de er med i selv. Vi blir nok bedre kjent etterhvert.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Roar
|
 |
« Svar #3 på: Mai 02, 2008, 13:00:04 » |
|
Heisan, vi trener Tjenestehund, RIK og LP.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Circameg
|
 |
« Svar #4 på: Mai 02, 2008, 14:06:20 » |
|
Har vært gammel konkuransse LP utøver, med nye valpen blir det LP og bruks.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Maria
|
 |
« Svar #5 på: Mai 02, 2008, 14:32:57 » |
|
Velkommen! Her går det i IPO med mallen og 'alt som er gøy' + å jogge (som ikke er gøy...for meg) med Puma (alanoen)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Cathrine
Gjest
|
 |
« Svar #6 på: Mai 02, 2008, 18:30:34 » |
|
Hei! Og velkommen  Har schäfer og driver med IPO  Men føler jeg alikevel er allsidig. Jeg trener også mye i skogen og har konkurrert en del i nordisk bruks. Holdt mye på med LP før i tida og konkurrerte i elite. Med de siste hundene har det kun blitt noen starter i de laveste klassene, men jeg begynner å få lyst til å satse litt LP igjen....bare tida strekker til.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Djerve
|
 |
« Svar #7 på: Mai 02, 2008, 23:03:28 » |
|
Her er det turkamerat og selskap det går mest i. Trener også noe LP for variasjonens del, og har også prøvd litt agillity, spor og rik. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Talli
|
 |
« Svar #8 på: Mai 03, 2008, 00:00:54 » |
|
Konkurrere i spor og rundering innenfor NBF.
Litt LP også når ånden kommer over meg....
|
|
|
|
|
Loggført
|
quot;Everyone has a will to win, but only a few have a will to prepare." -Vince Lombardi-
|
|
|
|
Beate
|
 |
« Svar #9 på: Mai 03, 2008, 00:20:50 » |
|
Har 3, trener en. Vi er i B-spor, satser på A-spor. De to andre er bare treningskompiser. Får en til som ble født 27-04. Det blir IPO hund! Gleder oss stort! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tora
|
 |
« Svar #10 på: Mai 03, 2008, 00:40:43 » |
|
NBF spor og litt lydighet
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
BorderZorro
|
 |
« Svar #11 på: Mai 03, 2008, 14:05:12 » |
|
Er også ny her, registrerte meg idag. Med mine tidligere hunder konkurrerte vi i klasse A både rundering og spor etter NBFs regler, samt i elite i LP etter NKKs regler. Var faktisk så aktiv at vi fikk gleden av å delta i både internasjonale og nasjonale mesterskap, men det er nå lenge siden da  Etter å ha vært hundeløs i 5 år, har jeg nå fått en bordervalp. En hanhund som heter Zorro. Den er nå 6mnd og vi er i full gang med både bruks og lydighetstrening  .
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Linda Lund
Nyfødt
Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #12 på: Mai 03, 2008, 18:57:23 » |
|
Jeg er også ny her  Jeg har mest hund for kos og selskap. Har tenkt tanken på agility, men nå er tispen min nettopp operert, så må nok vente litt. Men når det gjelder Bernere og agility har jeg hørt at de må være nærmere to år før man begynner med dette. Stemmer det?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
jaroshund
|
 |
« Svar #13 på: Mai 03, 2008, 19:29:44 » |
|
Jeg er også ny her  Jeg har mest hund for kos og selskap. Har tenkt tanken på agility, men nå er tispen min nettopp operert, så må nok vente litt. Men når det gjelder Bernere og agility har jeg hørt at de må være nærmere to år før man begynner med dette. Stemmer det? hvis du ikke har agility erfaring, så ville jeg tatt kontakt med en hundeklubb for evt kurs og veiledning. Men er så stor hund som Berner bør en nok vente til den er 18-24 mnd før en trener med full belastning. Men å starte på lave høyder og hinder uten stor belastning kan en vel begynne med tidligere. Men uansett - ta kontakt med en hundeklubb for veiledning. Agility er ikke noe en begynner med uten forkunnskap, kan ende i skade på hund..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Linda Lund
Nyfødt
Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #14 på: Mai 03, 2008, 20:59:56 » |
|
hvis du ikke har agility erfaring, så ville jeg tatt kontakt med en hundeklubb for evt kurs og veiledning. Men er så stor hund som Berner bør en nok vente til den er 18-24 mnd før en trener med full belastning. Men å starte på lave høyder og hinder uten stor belastning kan en vel begynne med tidligere. Men uansett - ta kontakt med en hundeklubb for veiledning. Agility er ikke noe en begynner med uten forkunnskap, kan ende i skade på hund..
Jeg har ikke erfaringen, nei. Men BergenAgilityKlubb trener like ovenfor meg, så jeg tenkte jeg skulle høre med dem og melde meg inn i klubben deres. Jeg vil ikke begynne med noe uten og vite hva jeg gjør, nei  Takk for tilbakemelding 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|