Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skambitt av løshund  (Lest 767 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« på: Mai 08, 2008, 15:21:58 »

En kvinne fra Grøndokka ble angrepet av en pitbull-lignende hund onsdag, og hunden hennes ble alvorlig kvestet.

http://www.ringblad.no/nyheter/article3524947.ece
Loggført
Luna-jenta
Gjest
« Svar #1 på: Mai 08, 2008, 17:54:46 »

Shit happens Cry
Loggført
Irene
Unghund
Utlogget Utlogget

Ifrah= Livets gave

« Svar #2 på: Mai 08, 2008, 20:12:25 »

Jeg hadde nok gått fullstendig berserk hvis det hadde kommet en løshund og demontert hunden min,
og ja, da hadde jeg nok tatt i bruk metoder som hadde fått CM til å blekne fullstendig! Angry

Ekstra vemodig syns jeg det er at den går løs på en gammel og sikkert harmløs tispe, håper den kommer seg igjen..

Selvfølgelig kan uhell skje, men jeg regner ikke med at det kommer helt overraskende på eier at den hunden er farlig. Dermed har man ett ekstra stort ansvar for å holde hunden forsvarlig under kontroll, eventuellt la den ta siste turen til veterinæren hvis eier ikke klarer dette.
Loggført
FruJonas
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: Mai 08, 2008, 21:22:58 »

Utrolig trist syntes jeg dette var også. Men enda mer trist er det når det flere ganger i teksten blir gjentatt antatt rase. Det er ikke nødvendigvis noe galt med hunden, men de som eier den.
Loggført

En labrador er ingen sofapute!
Irene
Unghund
Utlogget Utlogget

Ifrah= Livets gave

« Svar #4 på: Mai 08, 2008, 22:33:22 »

Kan jeg spørre om hvorfor du syns det er mer trist at det blir gjentatt hva slags rase som ødela denne hunden, enn at hunden faktisk ble påflydd og skambitt??
Loggført
FruJonas
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: Mai 08, 2008, 23:02:05 »

Ikke mer trist i den forstand, det var bare en ordbruk. Men jeg synes det er trist at den aktuelle rasen blir nevnt, hadde det vært en labrador f.eks er det ikke sikkert det hadde blitt nevnt såå mange ganger. Det gir jo rasen et skikkelig dårlig bilde da! Jeg kjenner ikke rasen, men har jo lest endel om den og sett hjemmesider som handler om slike og i bunn og grunn er jo ikke dette noen "farlig" hund. Når det er sagt kan jo "alle" hunder blir "farlige" om de havner i "dårlige" hender. Huff, dette ble mange gåsetegn... Wink Selfølgelig synes jeg veldig synd på vorstertispa og er også enig i at angriperen ikke har livets rett, men det gir rasen en ekstra belastning, hvis jeg kan bruke det ordet, å nevne det så ettertrykkelig i teksten liksom. Det ender jo med at alle sånne hunder går for å være "farlige" noe som ikke er rettferdig overfor den rasen JEG har dannet meg et bilde av. DET mente jeg, Irene!  Wink
Loggført

En labrador er ingen sofapute!
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: