|
Ronny
|
 |
« på: Mai 14, 2008, 16:34:08 » |
|
NDK Norsk Dobermann Klubb Hvem er denne raseklubben for? Er det medlemmene rundt div topper i styret eller er det en raseklubb for medlemmer i hele Norge?? Idag trakk jeg meg som kontakt person for gruppa i Bodø og sa opp mitt medlemskap i Norsk Dobermann Klubb, siden vi ikke er 10 AKTIVE MEDLEMMER så kan vi ikke kalle oss ei treningsgruppe, ifjor fikk vi beskjed om at under 10 så fikk vi ikke kalle oss ei AVDELING. I 2.5.år har jeg drevet og kjempet for denne gruppa i Salten med et mål og overbevise Østlandet om at vi for det til i gokk også, men hele denne perioden har jeg kun møtt motarbeidelse fra hovedstyret, jeg trodde det skulle bli bedre med det nye styret men her tok jeg skammelig feil. Jeg skjønner jo nå at hovedstyret helst har sett at vi hadde Schæfer.. Jeg har sendt formannen utallig mailer, og har kanskje fått svar på 3.stk i løpet av perioden vi har holdt på her oppe. Jeg har spurt om ditt og datt men aldri fått svar, jeg har etterlyst oppdateringer på medlemslister over dobereiere så det skulle bli lettere og komme i kontakt med evt nye eiere for og få de med i våre aktiviteter. Det siste som nå tar kaka er at jeg søker om midler til treningsutstyr på en så liten sum som 5000,- og for avslag for at vi er under 10.aktive. 1.aktiv er nok til at klubben burde støtte!! Og så for jeg høre idag at i Oslo regionen ble det kjøpt inn masse utstyr til i ifjor, er det en avdeling. Jeg bare undrer tankegangen til enkelte i styret. Hvorfor i alle dager er man medlemm i en klubb som driter i alle og en vær bortsett fra den indre kjerne.. Jeg vil bare si til NDK at dette er bare en lite forsmak av den svindel organisasjonen det er dere holder på med som vil komme ut i offentlighet og at jeg skal nok nå vær eneste en av alle dobiseierne i hele Norge om info over hva det er NDK egentlig er..SVINDEL i HØY STIL.. Jeg har også etterlyst refferat fra årsmøtet, når skal det komme..i 2009?!! Jeg vil med dette topicet annbefela flest mulig om og melde seg ut av NDK og inn i de lokale klubbene om man ønkser noe hjelp som har noe med hund og gjøre, for NDK hjelper fan ikke her. Og hvor er Dobermannposten som vi betaler for, jeg er så forbanna på Organisasjonen Dobemann nå at jeg kan sprekke..Jeg kommer også til og kontakte Advokat i denne saken og annmelde organisasjonen for svindel til Politiet. Jeg kan love dere i NDK at denne gangen gikk dere i baret, og jeg skal love dere også at jeg står ikke alene i denne saken heller..
ps. Jeg vil også beklage til alle medlemmene i Bodø og omegn at jeg har stått og formidlet løgn til dere om at vi kom til og få hjelp og resurser fra hovedklubben, beklager så meget, men jeg bel villedet på et tidlig stadium..beklager.. Og jeg vil med dette annbefale dere og gjøre det dere ønsket, nemelig og melde dere ut. GJØR DET..
Hilsen RONNY NILSEN BODØ, TIDLIGERE MEDLEM OG KONTAKTPERSON FOR NORSK DOBERMANN KLUBB treningsgruppe BODØ
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ronny
|
 |
« Svar #1 på: Mai 14, 2008, 16:45:57 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
oscar
Valp

Utlogget
|
 |
« Svar #2 på: Mai 14, 2008, 17:56:32 » |
|
Trist at man ikke får igjen for at noen gidder å stå på! Men jeg lurer på hvorfor du trur at det er enklere å nå frem hvis man har schæfer.................
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ronny
|
 |
« Svar #3 på: Mai 14, 2008, 21:59:37 » |
|
Trist at man ikke får igjen for at noen gidder å stå på! Men jeg lurer på hvorfor du trur at det er enklere å nå frem hvis man har schæfer.................
Sch var et eks siden vi er bruksfolk og der er mesteparten scheiere. . . . . NDK har flust med kroner på konto, men usle 5000,- har de ikke råd å avse nordover pga at vi ikke er 10stk som er aktive. . .Mens Østlandet som ikke har gruppe ble det ifjor kjøp utstyr for endel mer kr en vi søkte om.. NEI for meg er NORSK DOBERMANN KLUBB DØD og jeg syns synd i alle med rasen som har et håp om og få en egen rasegruppe på sitt hjemsted..men heldigvis så finns det Schæfergrupper og bruksgrupper som tar vel imot oss, ja bedre en NDK selv gjør. . .Skal det gå f.eks 6.mnd før man for svar fra styret i en klubb?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jolle
|
 |
« Svar #4 på: Mai 14, 2008, 23:37:27 » |
|
Trasig at det ble slik Ronny. Du får bare stå på videre, og ikke gi opp. Det finnes jo andre klubber i Bodø.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
jeanette.Å.
|
 |
« Svar #5 på: Mai 15, 2008, 14:50:28 » |
|
nå syns jeg du forhaster deg litt Ronny.... du har jo gjort en god jobb på Ndk "avd" salten.  Har det vært oppe på styremøte at du dere ikke får penger til utstyr?? jeg syns jo det er merkelig at dere ikke får noe penger til utstyr, så lenge klubben 850.000 på bok... Men det er nok ikke bare dere som har møtt motgang av div. styre rep. hva med den spesial utstillinga som de har bestilt?? jo den får vi holde, men der blir det ikke delt ut Cert....  Men tilbake til det utstyret: har du hørt om du kan låne noe av det utstyret som er i klubben da?? om de kan sende det oppover til deg?? er jo bedre det enn at det bare skal ligge å slenge hos enkelt personer, og ikke brukt.. Event. har du laget en seriøs "søknad" for de pengene dere skulle kjøpe utstyr for?? Jeg forstår godt at du er frustrert og ikke minst irritert.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
|
jeanette.Å.
|
 |
« Svar #7 på: Mai 15, 2008, 15:18:17 » |
|
veldig veldig enig med deg Hege. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ronny
|
 |
« Svar #8 på: Mai 15, 2008, 16:32:09 » |
|
joda dere kan så si..
For det første, så skrev jeg en skikkelig søknad. Og fikk flere ledere i andre grupper til og titte på den før jeg sendte den. Jeg pressiserte hva vi trengte og hvorfor, og med positivt svar vfa NDK så kanskje medlemmene her i NORD også ville føle seg mer verdsatt. Jeg sendte søknaden til hele styret og fikk positive tilbakemeldinger fra flere i styret da.
Dere sier kjemp videre, ja det skal jeg og det MOT NDK og deres oppførsell og for at flest mulig melder seg ut av den organisasjonen. Norsk Dobermannklubb er ikke en klubb som tar vare på medlemmene sine længer nord en Sinsenkrysst, men og få medlemskontigent betalt, det er de fan så flinke til..
Tåler litt motstand, syns jeg har kjempe lenge nok nå(siden 2006). Vi har egen treningsplass med gress som vi skulle få begynne og bruke denne sesongen nå må jeg bare la den banen gå til Bruksklubben i byen i stedet. Heldigvis for de aktive dobiseierne her i byen så er de i den klubben også...men det er vel NDK mener, at vi skal snylte på de lokale bruks/sch-klubbene så slipper NDK regninga..
Jeg bad også om at visst de sørpå hadde utstyr som ikke var i bruk, send det oppover..nei under 10 aktive så er ikke det nok..Nei enkelte i det styret kan sug mæ en viss plass viss æ noen ganga treff de.. Jeg har i dag vært hos Advokat med dette og han kan bare si at dette virker veldig lovende om hva vi skal gå til sak mot NDK på..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Circameg
|
 |
« Svar #9 på: Mai 15, 2008, 16:59:04 » |
|
Jeg trodde da virkeligen ikke at det var vanelig med såpass mange som 10 stk drev aktivt innen hver klubb i IPO. Er det det?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ronny
|
 |
« Svar #10 på: Mai 15, 2008, 17:01:09 » |
|
Jeg trodde da virkeligen ikke at det var vanelig med såpass mange som 10 stk drev aktivt innen hver klubb i IPO. Er det det?
Man kan jo heller telle opp hele Norge om hvor mange Dobereiere som driver med Ipo, men dette gjelder ikke bare Ipo-utstyr. Vi har ekvipasjer som driver LP også
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ronny
|
 |
« Svar #11 på: Mai 15, 2008, 17:09:27 » |
|
MEN en ting kunne de hjelpe med, og det var visst vi ville kjøre utstilling. Da skulle Organisasjonens leder selv ta turen oppover og være dommer...joda det e jo det første ei brukstreningsgruppe tenk på og spring venstre....nei her skulle det genereres enda mer kr sørover, for evt overskudd på en utstilling falt ikke gruppa til gode, men NDK..haaaaaaaaaaaaaalllloooooooooo o  Skal man ikke bli tatt vare på i en raseklubb uannsett hva man holder på med anngående hund, jeg har sittet siden begynnelsen av 2006 som kontaktperson for gruppa her, ALDRI fått et eneste skriv info om noe som helst som har med NDK og gjøre, altså på flere år er det ikke kommet en eneste tlf/mail/brev hva anngår dobiseiere. Når styret har møter og ting blir vedtatt, skal det ikke gies info videre om hva som er og hva som ikke er??
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ronny
|
 |
« Svar #12 på: Mai 15, 2008, 20:39:56 » |
|
Har du laget en spesifisert søknad om hva penge skal brukes til  Eks. En bitearm, ett telt 
Hvem skal stå som ansvarsperson for utstyret 
Er det utarbeidet en plan for hva som skal gjøres i Avd. Salten fremover 
Jeg hadde heller ikke utbetalt en krone om jeg ikke visste at pengene ble brukt til akkurat dette 
Synes ikke en leder som ikke tåler litt motstand, er en verdig leder 
På tide å kjempe videre Ronny, ikke gi opp ! 
Hege
Norsk Dobermann Klub Oslo, 13.05.08 pb. 953 Sentrum 0104 Oslo NDK Trenings Gruppe Salten V/ Ronny Nilsen Ang.: Deres Søknad om støtte. Med nåværende antall aktive hunder , ser ikke klubben at det er grunnlag for og yte støtte til treningsgruppen. NDK forventer at en treningsgruppe skal bestå av minst 10 medlemmer , uansett hva slags trening det er , det kan være LP , Agillity , RIK og Bruks. Mvh, Norsk Dobermann Klub Jahn Geir Wik Formann
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ronny
|
 |
« Svar #13 på: Mai 15, 2008, 20:57:06 » |
|
Vil også takke til alle dere som har sendt deres støtte via mail, jeg skjønner at dere ikke vil gi den her på forumet og det er helt iorden. Jeg ønsker kun med dette og vise at er man ikke 10.stk så nytter det ikke og prøve på noe i hjemmetraktene. Blir sikkert mange grupper rundt om i Norge med den politikken..BRA Ndk, dere bygger virkelig opp grupper rundt om i landet. Har styret lest paragrafene som er satt...
§ 3 Formål Klubbens formål er å a) fremme et ansvarlig hundehold i samfunnet b) fremme mulighetene for aktivitet med hund c) fremme utviklingen av den rase klubben forvalter d) arbeide for å bevare rasen ut fra rasestandard og bruksegenskaper e) bidra til å fremme utviklingen av fysisk og psykisk sunne og sosialt tilpassede individer f) ivareta medlemmenes kynologiske interesser.
Jeg vil si det brytes på flere punktere her..
§10 Klubbens organer a) Årsmøtet b) Ekstraordinær årsmøte c) Styre d) Valgkomite e) Avdelingene---> Hvor er disse Avdelingene, vet kun om en og den er i Bergen!!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Cathrine
Gjest
|
 |
« Svar #14 på: Mai 15, 2008, 21:18:10 » |
|
Jeg må si meg litt enig med Ronny i dette... For å skape aktivitet så må en bruke pengene på aktivitet. Å sylte ned penger på bok skaper ikke aktivitet! Jeg har inntrykk av at dette er et problem på mange flere plasser enn i NDK. Klubbene blir grådige å sitter på bank kontoer fulle av penger... Pengene bør gå til medlemmene og aktivitet. Hvilken nytte har en klubb av å sitte på mang foldige hundre tusen kroner....annet enn at styremedlemmer skal føle seg rik et øyeblikk.. En forutsettning for aktivitet er utstyr, forholdene lagt til rette, plass å være og et godt miljø... Jeg er utrolig gla for at jeg er medlem i en klubb som har skjønt dette!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|